Navn til Mathias sin kommende lillebror

Ami96

Første møte med forumet
Hei. Venter en liten gutt til i juni. Jeg og barnefar har bare ett navn begge to liker til nå (har jo enda litt god tid før lillebror kommer da) og det er Tobias. Går dette navnet bra sammen med Mathias? Eller blir det for likt? Gjerne kom med andre navne forslag også :)

Vår gutt heter Mathias, han har et søskenbarn som heter Tobias :happy: besteforeldrene blander ofte navnene sammen, og det gjør forsåvidt vi og flere til også når vi har møttes samtidig :wtf: fine navn ;)

Hei :)

Denne var lagt litt feil, så jeg flytter den til Generelt :)

I forhold til navn synes jeg absolutt Tobias passer :D Eller alle de andre -as navnene (som Andreas, Lucas osv.) :D

Ikke bry dere om navnene matcher eller ikke. Liker dere navnet så velger dere det!

Tobias er ett flott navn og synes det klinger bra til Mathias:happy:

Tobias passer til, men lucas også uten at det blir så veldig likt egentlig. Ta det dere liker!

Synes både Tobias og Lucas er ferdig fint. Men Tobias er litt i overkant søtt? Med det er sikkert fordi jeg kun vet om en som heter det, og han er bare to år :)

Mathias og Magnus
Mathias og Markus
Mathias og Nathaniel
Mathias og Morten
Mathias og Johannes
Mathias og Jakob
Mathias og

Hei. Venter en liten gutt til i juni. Jeg og barnefar har bare ett navn begge to liker til nå (har jo enda litt god tid før lillebror kommer da) og det er Tobias. Går dette navnet bra sammen med Mathias? Eller blir det for likt? Gjerne kom med andre navne forslag også :)
Tenkte på Tobias jeg og. Synes det var kult jeg :)

Kjenner flere brødre som faktisk heter Mathias og Tobias så er litt "brukt opp" spør du meg, selv om jeg synes de er kjempe fine navn begge to. Er som noen andre sier her at de er like sånn med tanke på å fort stokke om på navna. Hva med Jonathan eller Sebastian? Uansett hva dere velger blir det bra og ikke tenk så mye på hva andre sier og mener:happy:

Selv om navnene har samme suffix synes jeg ikke navnene blir for like så synes de passer bra sammen. Det kan så klart bli en del sammenblanding, så mulig en eller begge vil bruke kallenavn i så fall, så man bør kanskje tenke på evt. kallenavn og om dette er noe dere liker. Det finnes så klart den engelske versjonen "Tobiah", men synes personlig ikke den fungerer godt på norsk, virker som man mangler noe på slutten av navnet :P

Dere må velge det navnet dere liker best og som begge evt har mest godfølelse for.

Personlig synes jeg nok Mathias og Tobias klinger litt for likt på sin måte, men samtidig ikke. Det er to forskjellige navn.

Jeg er forøvrig ikke opptatt av at søskens navn må matche så veldig.

Back
Topp