Navn til Marias lillesøster?

Didelidox

Forelsket i forumet
Septembergull'17
Hei!

Vi trodde det skulle bli en enkel jobb å finne jentenavn, hadde så mange vi likte når vi fikk Maria for 6 år siden. Men, nei.. det er så vanskelig :p
Har en liste nå med følgende:
Sonja er etter farmor som er og har vært en veldig viktig person i livet mitt og det hadde vært fint synes jeg å bruke det, men jeg klarer bare ikke å se det passe til et barn...

Noe dere synes passer bedre enn andre her?
Eventuelt andre navn dere synes er fine til Maria?

Sara
Sonja
Linnea
Solveig
Astrid
Synne
 
Fine navn du listet opp. Likte Synne best. Men hva med Madeleine? Christina? Eller Lena?
 
Synes Sonja passer veldig fint til et barn :) Mulig jeg tenker det siden sønnen min gikk på småbarnsavd. sammen med en jente som het det.

Det vil nok uansett bli naturlig om dere går for Sonja, da blir det plutselig like mye et baby-/barnenavn :) Det blir litt det samme som at jeg nå ikke kan se for meg en voksen/eldre/gammel mann hete feks Emilian, et navn som nå veldig mange guttebabyer får, men det vil bli mer naturlig etterhvert som de blir eldre. :)
 
Syns Sara er så fint, men dog litt innhabil da min lille prinsesse på 4,5 mnd heter Sarah :p hun ble oppkalt etter min oldemor så koselig med familienavn syns jeg. Syns Sonja og Linnea også var fine.. Men tror din Farmor blir kjemperørt og glad om du velger å kalle opp igjen :)
 
Tusen takk for svar dere :)

Liker selv best Sara og Sonja og det ville vært så fint med en oppkalling etter farmor. Maria er etter mammen til mannen min som gikk bort når han var ung.
 
Sara er fint[emoji4]
 
Maria og Sonja er veldig fint.
Dei andre er og veldig fine, men Maria og Sonja var best.
Eller har eg nokon tremenninger som er søsken der dei heiter Maria, Jørgen og Ida.
Maria og Ida er fint.
Prøv å unngå Marie, Mari og Mary sidan det blir for likt Maria.
 
Maria og Sara var fine sammen

Mange fine navn som passer til Maria.

Maria og Sofie
Maria og Matea
Maria og Rebekka
Maria og Hanna
Maria og Helene
Maria og Elise
 
Denne tråden er nesten fire år gammel, tipper barnet har fått navn :p
 
Denne tråden er nesten fire år gammel, tipper barnet har fått navn :p

Hehehe, får håpe det :p
Jeg svarte før jeg så på datoen, så bare nye innlegg så tenkte det var en ny tråd :p
 
Hei!

Vi trodde det skulle bli en enkel jobb å finne jentenavn, hadde så mange vi likte når vi fikk Maria for 6 år siden. Men, nei.. det er så vanskelig :p
Har en liste nå med følgende:
Sonja er etter farmor som er og har vært en veldig viktig person i livet mitt og det hadde vært fint synes jeg å bruke det, men jeg klarer bare ikke å se det passe til et barn...

Noe dere synes passer bedre enn andre her?
Eventuelt andre navn dere synes er fine til Maria?

Sara
Sonja
Linnea
Solveig
Astrid
Synne
Linea med en n! :)
 
Back
Topp