Navn til hannhund

Charl0tte

Gift med forumet
Trenger forslag til hva valpen vår kan hete :)

Det er en langhåret schæfer, en skikkelig plugg!

Falco

Buster, Neo, Nero:-)

Dennis
Rex
Balto
Nero
Hero
Casper
Niko
Chico
Balder
Tino
Nino

Hihi, vi har en blandingshund, av schæfer og noe svart. Så han ser ut som er diger svart langhåret schæfer med hengeører. Han heter Tassen, av alle navn! :-) Veldig mange som får latterkick når de hører navnet hans. Hihi.. Det var sambos navneforslag. Synes egentlig han hadde passet til å hete Otto. :-) Hva med: Tito, Goliat, Monty, Terko, Diesel, Valter, Odin, Ulvin.. :-) hehe! Dette var moro! Folmer, Kjælk, Tumle, Salo, Youkon, Fjonn. Åh, tenk om det hadde vært like lett å finne på menneskenavn!! (Navnløs sønn i magen)

Takk for forslagene :)
Det var jammen ikke lett å bli enige om navn altså.

Conan Eneste jeg kommer på, er så dårlig på slikt. Men Conan passer til en stor hund, røft navn

Jeg elsker navnet Dunder ;)

Synes det er kjempe tøft og morsomt. :) Hadde vi hatt hannhund skulle den hett det! :D Lykke til med navnevalg og legg ut bilde! :D

Lykkepjuska skrev:
Hihi, vi har en blandingshund, av schæfer og noe svart. Så han ser ut som er diger svart langhåret schæfer med hengeører. Han heter Tassen, av alle navn! :-) Veldig mange som får latterkick når de hører navnet hans. Hihi.. Det var sambos navneforslag. Synes egentlig han hadde passet til å hete Otto. :-) Hva med: Tito, Goliat, Monty, Terko, Diesel, Valter, Odin, Ulvin.. :-) hehe! Dette var moro! Folmer, Kjælk, Tumle, Salo, Youkon, Fjonn. Åh, tenk om det hadde vært like lett å finne på menneskenavn!! (Navnløs sønn i magen)

Grunnen til at folk har lett for å finne hundenavn, er jo fordi de finner opp hvilke som helst fantasinavn og syns de er er kule, uansett hvor stygge de er

Den vakreste schäferen jeg vet om i denne verden heter Arg.

Men så er jo ikke jeg begeistret for såkalte hundenavn.
Jeg stemmer for Albert!
Det kommer til å stå på lista til min neste hund

Jeg husker fra valpekurset jeg gikk på for leeeenge siden at hundenavn bør inneholde bokstavene s, i , o, a og r fordi det er enkle lyder for hunden å høre. Men om det stemmer eller ikke, det vet jeg ikke:) Han fikk navnet Arcas som betyr lillebjørn. Elsker det navnet!

Mine foreldre hadde før en Russisk langhåret shæferhanne. Han var 75 cm i skulderhøyde,veide 45 kg - og var snill som ett lam. Han het Brando ,etter Marlon Brando. Og da jeg var liten hadde vi en som ble importert fra Tyskland,han het Gard.

Ellers er Caro, (Ra)Balder, Texas og Denver flotte hundenavn.

Back
Topp