Navn til gutt

En tråd i 'Februar 2020' startet av Hanne85, 7 Okt 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Hanne85 Blir kjent med forumet

Vi venter en gutt og er ganske usikre på hvilket navn vi skal gå for.

Etternavnet til barnet begynner på H så føler ikke at fornavn på H blir så fint, så da forsøker vi å unngå det.

Jeg er helt innstilt på at det ikke skal være noe nymotens navn, som Ask eller Eik.
    Det skal heller ikke være et motenavn, som alt for mange andre har akkurat nå, som Emil eller Tobias.

Det bør være et navn som passer til en liten tass på 2-3 år, og som også er verdig en voksen mann.

Noen som har noen forslag? :)

2. Kabakaba Elsker forumet

Gunnar

3. Julilykke-17 Gift med forumet Marsboere 2020 Julibaluba 2017

Favorittene her er Sverre, Olav, Magnus, Torjus, Vilhelm, Sebastian og Benjamin, men vi ender nok på Edvard siden de andre forslagene er oppbrukt av venner og familie, eller sambo hater dem.

• Liker Liker x 1
  4. Bruspulver Flørter med forumet

Jeg liker tradisjonelle "enkle" navn som gamle menn heter i dag. Einar, Kjell, Jørn, Stein, etc

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  5. Kabakaba Elsker forumet

Ja, gamle og solide navn er jo fint. Sverre, Knut, Lars, Olav, Magnus, Torstein.

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  6. LightningII Betatt av forumet Februarbarna 2020

Vi har brukt Sivert som mellomnavn til første. Det liker jeg veldig godt. Finner ofte navn jeg liker blant mine oldeforeldre, og artikler av typen «disse navnene burde vært mere populære nå» går rett hjem hos meg.

Men jeg liker godt navn som gir meg norske assosiasjoner (har vært veldig glad i norrøne navn tidligere, men nå føler jeg at de blir «harde» til småbarn). Vet du om du foretrekker lange eller korte navn? Når jeg ser på navn jeg liker er det gjerne mellom-lange navn med tre stavelser.

7. Mamma M(i)ra Millie00 Marsboere 2020 Februarbarna 2020 Snøfnuggene 2018

David, Mathias, Daniel, Sander, Joakim, Christian, Kristoffer, Olai, Magnus, Andreas, Even, Simen, Oscar, Morten, Marius, Sebastian, Benjamin, Marcus, Julian, Erlend.
    :)

• Liker Liker x 1
  8. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Masse fine forslag

Eirik, Erlend, Gaute, Geir, Mats, Fredrik, Amund, Anders, Andreas, André,Audun, Bård, Kristoffer, Daniel, Eivind, Erik, Espen, Gunnar, Håkon, Håvard, Pål, Jørgen, Jan, Jarle, Joakim, Jonas, Kim, Kjetil, Magnus, Marius, Martin, Morten, Ole, Simen, Simon, Sindre, Stian, Stig, Vegard.

Nesten vært gjennom hele barndommens klassekamerater føles det som...

• Liker Liker x 1
  9. Hanne85 Blir kjent med forumet

Har ingen preferanser med tanke på lengde på navnet. Jeg liker også norske, solide navn :)

• Liker Liker x 1
  10. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Når vi titta på navn sist så vi på topplistene for navn fra statistisk sentralbyrå tilbake til tidlig 1900.
    Også kutta vi vekk alle navnene som lå på topp 20 lista i dag. Og selvsagt de vi ikke likte.

11. Mamashark Flørter med forumet Februarbarna 2020

Sverre :Heartblue

12. Mrs_F Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Anton, Edvart, Sigurd, Esten, Einar, Eivind, Sigve, Alfred :)

13. Chiki Glad i forumet Februarbarna 2020

Vi har en Kasper og en Iver. Knapt møtt andre barn som heter det:)

14. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Kasper er relativt vanlig her omkring og møtt flere Iver (ulike årskull)

15. FrkVerpesyk Elsker forumet Marsboerne2017 Februarbarna 2020

Samme her, det er for motenavn å regne i vårt nabolag i hvert fall (Bærum) :)

• Enig Enig x 1
  16. Chiki Glad i forumet Februarbarna 2020

Så artig. Ingen i barnehagene eller på skolen her som heter det. er jo bare 3-4000 i norge som har hvert av
    Navnene

17. Trevakreskatter Gift med forumet Januarhula 2014 Marsboere 2020 Februarbarna 2020

Kasper er vanlig også i Stavanger, flere jeg kjenner og i bhg som heter det. Iver er ikke så mye brukt som jeg kjenner til iallefall. Fine navn da ❤️

18. LightningII Betatt av forumet Februarbarna 2020

På avdelinga til mini i barnehagen er det 10 barn, 6 gutter, en Kasper og en Kaspar :wideyed:

19. Hurraaa Flørter med forumet

Kasper er ganske vanlig her også.

20. Mamashark Flørter med forumet Februarbarna 2020

Kasper ligger på 13.plass i navnestatistikken til SSB, så det er et populært navn. Iver er på 44.plass :)

Del denne siden