Navn til de små

frøken85

Glad i forumet
Vi vet jo ikke 100% sikkert om det er gutt eller jente denne gangen, så navnevalget er vanskeligere nå. Storebror heter Andreas, det gjorde han helt fra før OUL. Hvis vi får en søster har jeg falt for navnet Amine.. Sukk hvis det er en bror har jeg ingen anelse! Vi skal på et par kontroller til, bl.a 3dul så vi får vel kanskje bekreftet kjønn snart. Håper det, for dette er vanskelig! Hva skal deres hete? Oppkalling?

Vi vet jo ikke 100% sikkert om det er gutt eller jente denne gangen, så navnevalget er vanskeligere nå. Storebror heter Andreas, det gjorde han helt fra før OUL. Hvis vi får en søster har jeg falt for navnet Amine.. Sukk hvis det er en bror har jeg ingen anelse! Vi skal på et par kontroller til, bl.a 3dul så vi får vel kanskje bekreftet kjønn snart. Håper det, for dette er vanskelig! Hva skal deres hete? Oppkalling?

Adrian, Ask, Aron og Aksel er fine guttenavn på a da :)

Vår lille prins skal hete Odin :) <3
Ikke noe oppkalling, men liker godt korte navn som ikke er så veldig vanlige :) og så falt det i smak hos samboer også og da var det bankers ;)

Oss he ei jente så heite Lotte på 3 og lille søster skal heite Mille:) he også en bonus sønn på 11 Så heite Jonas, her va oss mest opptatt at d va 5 bokstava:) hehe:)

Her har vi ikke peiling på hva knøttet skal hete, vi har foreløbig ikke funnet navn som begge liker. Men har god tid, for denne gangen har jeg ikke lyst til å bestemme 100% hva babyen skal hete før etter fødsel...

Eneste vi vet er at vi ønsker å ha ett nordisk og ett spansk navn, slik som junior har :)

Her blir det Lykke, Leah eller Emilie. Bestemmer oss etter fødsel når vi ser hva som passer best :)

Liker guttenavnet Sebastian jeg da :-) men her blir det ei jente så :) har tre navn det står i mellom, vil se henne før vi bestemmer oss helt 100%

det skulle mi prinsessa og hetta viss det va ei prinsessa, men så ombestemte sambo seg.. Så da har me ingen navn te jentå, men gutten skal hetta Aaron. <3 ¨Så da satse eg på ein gutt :)
Min eldste heter Sofia, og jeg er veldig glad i det navnet! Men hva med Nora? Aron baklengs!

første mann heter oliver victor, victor etter den ene oldefaren. Med vesle gutten i magen så har vi kranglet om navn i mange uker nå, ble rett og slett ikke enig. Eg ønsket så gjerne odin, men fikk ikke det gjennom hos mannfolket;-) Tror vi endelig har komt frem til oscar johannes, johannes etter den andre oldefaren:-) Oscar var det eneste navnet min mann syntes var ok:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Vår gutt har ingen oppkalling etter noen. Oliver Mathias. Vi vet ikke enda om vi venter gutt eller jente, har ikke begynt å snakke om navn på den i magen, skal på 3d den 14. mai, så håper vi får vite kjønn da :-)

Så mange fine navn! Vi er ikke der at navnet må begynne på A, det viktigste er at det ikke er navn som 5 andre i klassen har, så ikke navnetoppnavn. Ikke bør det være umulig uttale det som liten heller.

Her blir det ikke oppkalling, hadde Oldemorens navn på den første listen vår, men nå er vi nede i 6 navn og hennes er falt ut, de vi har på lista nå er Eiril, Tilde, Vida (det blir forresten en form for oppkalling da min svigermor heter Liv), Eirunn, Alva og Lotta. Regner med at vi finner en favoritt før lille kommer, men at vi lar det stå en 3-4 navn på lista frem til fødselen.

Vår første er oppkalt etter etternavnet mitt da barna kun har pappans etternavn, etternavnet mitt begynner på Sol og det gjør eldstemann sitt navn også :) Andremann er ikke oppkalt etter noen.

Back
Topp