Navn til barnet, hva syns dere?

Angelstorm

Blir kjent med forumet
Jeg og min kjære sitter og diskuterer navnevalg, og tenker på Olaug! Syns dere dette navnet er for gammelt og utdatert eller er det fint? Jeg selv er veldig usikker, men han liker det!

Syns det er flott å bruke navn som ikke alle andre har! Kjenner ett par som heter Olaug, de er over 30...så kanskje påtide at noen bruker det igjen :-)

Det er jo et gammelt navn, men kan si av egen erfaring at folk blir vant til det. Jeg kjenner to jenter som heter Alma og Klara, og det er rett navn på de:-)
Dere har jo god tid til å bestemme dere, kanskje stemmer uansett ikke navnet dere har valgt når dere ser babyen:-)

Olaug syns jeg er et varmt og fint navn :) Vi velger også gamle slektsnavn og tror vi kommer til å bli veldig fornøyd med det!!

Alle navn er fine når en blir kjent med noen som har navnet. Så Olaug, bruk det hvis dere liker det.

<3 Olaug <3 eg mista ei tante til kreften, ho heite Olaug, så det navet står mitt hjerte nært!
Herlig når navn som er litt gløymt blir brukt opp igjen! Og så betyr det arving eller etterkommer, og det var jo herlig!!

har en herlig og morsom tante som heter Olaug, hun er så god med barna mine, også har hun en fantastisk humor :) Så ja, jeg liker navnet, gode assosiasjoner til det :)

Bruk det hvis dere liker det. Synes det er fint med navn som ingen andre har. Barna mine har navn som ikke er vanlig i dag.

Ikke helt min smak, men synes ikke det er et voldsomt navn heller :) Jeg liker selv gamle og sjeldne navn.

Jeg synes det er litt gammeldags, men mange slike navn kommer jo igjen :)

Husker vi for noen år siden leste mine oldemødres navn, Othilie og Olea, jeg synes de var helt grusomme, men nå har de blitt litt populære igjen og jeg må ta meg i å like de litt :P

Min mor har dobbeltnavn, hvor ett av disse er Olaug :-) Fint og koselig navn, men jeg kunne ikke brukt det selv.. :-)

Jeg tenkte med en gang jeg så navnet Olaug at det var forferdelig, men så sa har jeg tenkt litt på det, og har funnnet ut at jeg faktisk syns det er riktig så fint. Måtte til og med spørre ei venninne i går om hva ho syns om navnet Olaug ;) Hun syns også det er et fint navn. Det er kanskje et av de navnene som kommer tilbake igjen? Jeg har bare en assosiasjon med en tidligere lærer på barneskolen som het det, og hun var vel ikke helt skikket i læreryrket, og ble "omplassert", for å bruke det uttrykket. Altså, kommunen flytta henne til en stilling hvor hun ikke hadde så mye kontakt med barn, hun var litt mobbete, og eksluderte noen barn. Men selve navnet er fint, men jeg tror jeg umiddlelbart fikk denne assosiasjonen, og "så" ikke navnet ordentlig. Så hvorfor ikke, hvis dere føler at hun heter det når hun kommer ut? :)

Back
Topp