Navn til babyen?

Aniela

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Vet jeg er tidlig ute, men jeg lurer på om dere har noen navne forslag både til gutter og til jenter. Tingen er det at jeg ønsker at det skal starte på bokstaven A, siden jeg og samboer har navn som starter på A. Så vet dere av noen fine jente og gutte navn som starter på A?

Så heldig du er som "får lov" til å begynne tidlig. Samboeren min vil ikke navngi barnet før det er født. Skulle gjerne gitt det et navn i løpet av svangerskapet, føler at man kanskje får knyttet seg til det på en annen måte da :) Jenten vår fikk ikke navn før hun var ca. 1 uke gammel. Vi ble bare ikke enige :P

Over til navn på A. Jeg synes Aksel er et veldig flott guttenavn. Har også gode assosiasjoner til navn som Aleksander og Andreas :) Jentenavn er litt vanskeligere, men liker godt Aria :)

Så heldig du er som "får lov" til å begynne tidlig. Samboeren min vil ikke navngi barnet før det er født. Skulle gjerne gitt det et navn i løpet av svangerskapet, føler at man kanskje får knyttet seg til det på en annen måte da :) Jenten vår fikk ikke navn før hun var ca. 1 uke gammel. Vi ble bare ikke enige :P

Over til navn på A. Jeg synes Aksel er et veldig flott guttenavn. Har også gode assosiasjoner til navn som Aleksander og Andreas :) Jentenavn er litt vanskeligere, men liker godt Aria :)

Vell... Jeg leker meg mest egentlig hehe. Jeg tenker på navn.. Min samboer gjør ikke det og jeg tror ikke kan kommer til å tenke på det før barnet har kommet ut. Jeg selv føler det er ålreit å finne noe navn man liker å se hvilket navn som passer til barnet og hva som føles naturlig å si. Jeg synes Aksel er et pent gutte navn selv. :-)

Vi har guttenavnet så og si klart, men vi må ha et alternativ til. På jente navn er vi ikke kommet så langt. Vi har ikke funnet noen som har falt skikkelig i smak enda. Navnealternativene vi hadde på Daniella er ikke så aktuelle lenger heller, av en eller annen grunn...

Meeeeen, navn på A, hmm...

Adele
Adine / Adina
Athena / Athene
Alvide

Aron
Anon
Axel

Kjenner jeg må tygge litt på navn på A :p

Vi har funnet guttenavn, men ikke jentenavn.. Sambo hsr Nikolai som mellomnavn? Og tvillingene har navn som begynner på T, så om det blir gutt blir det en liten Theo Nikolai!:D

Dersom jeg får ei jente til, skel hun hete Ane etter bestemoren som heter Anne. Har ei jente fra før som heter Oda, så syns Ane klinger godt sammen med Oda=) Guttenavn har jeg ikke tenkt på, og syns det er vanskelig å finne...

A skal med sjå.

Amanda
Adelen
Amalie
Alma

Aleksander
Anders

Vi har guttenavnet så og si klart, men vi må ha et alternativ til. På jente navn er vi ikke kommet så langt. Vi har ikke funnet noen som har falt skikkelig i smak enda. Navnealternativene vi hadde på Daniella er ikke så aktuelle lenger heller, av en eller annen grunn...

Meeeeen, navn på A, hmm...

Adele
Adine / Adina
Athena / Athene
Alvide

Aron
Anon
Axel

Kjenner jeg må tygge litt på navn på A :p

Hehe ja det er det jeg følte selv at man må tygge litt for å finne navn på A. Fine forslag. Takk.

Ada
Alvilde
Anna
Adelen
Amalie

Alvin
Aleksander
Adrian
Adam

Litt forskjellige navn, selv liker jeg Alvilde, Ada, Alvin og Aleksander godt av disse navnene :)

Det som kan være et "problem" er at man kan like navnet, men det fungerer ikke med etter navnene våre :-S

På min "navneliste" står følgende A-navn:

Adele (samboers forslag, jeg er ikke like overbevist om det, men synes det er ganske fint.. Passer bare ikke på MINE barn :P)
Annelie
Anniken
Annika

Albin
Amandus
Aslak

Alena
Alice/ Alise
Annette
Anniken
Andrea
Aurora
Amalie/ Amelie/ Amelia
Adrianne
Andrine

Jentenavn på A er ikke noe problem egentlig. Verre med guttenavn på A synes jeg ..
Adrian
Ellers er det mange gode forslag over her :)

(Familien min har også bare navn på A, helt tilbake til oldefaoreldre på begge sider. Men jeg fant meg ikke en mann som startet på A gitt :p )

Navn er gøy :) her er noen forslag:

Anine
Anja
Alva
Ava
Aina
Andrine
Agnete
Agnes
Ayla
Alida

Ask
Adrian
Alvin
Amadeus
Aron
Aksel
Alfred
Arthur
Abel
Anton

Hva med å tenke litt mer tradisjonelt og litt mindre poppis? Det første som slo meg var Arne :)

Kanskje dere kan se bak i slekta å finne fine, gamle navn på A?

Vet jeg er tidlig ute, men jeg lurer på om dere har noen navne forslag både til gutter og til jenter. Tingen er det at jeg ønsker at det skal starte på bokstaven A, siden jeg og samboer har navn som starter på A. Så vet dere av noen fine jente og gutte navn som starter på A?

Jeg har plutselig hatt litt fritid :p

Abel
Adam
Ador
Adrian
Agaton
Agnar
Akim
Aksel
Albert
Albin
Alexander
Almar
Alrek
Alrik
Alvar
Alve
Alvin
Amadeus
Amandus
Amund
Anders
Anker
Anthony
Anton
Antonius
Are
Arian
Arild
Arnljot
Arnor
Arnt
Aron
Arthur
Arvin
Ask
Askild

Abelone
Abigail
Ada
Adela
Adelaide
Adele
Adelina
Adina
Adine
Adriana
Agnetha
Aid
Aida
Aileen
Aili
Aime
Aina
Alba
Albertine
Alexandra
Alexandria
Alethe
Alice
Alicia
Alida
Alina
Aline
Allette
Alma
Alotte
Alva
Alvine
Amailia
Amalie
Amanda
Ambra
Amina
Amine
Amira
Ana
Anastasia
Andine
Andrea
Andrine
Ane
Annette
Angelica
Anine
Annabelle
Annicken
Antoinette
Antonette
Anya
Ariana
Asta
Aurelia
Aurelie
Aurora
Ava

Ariel...

Vet om både jenter og gutter som har dette navnet ;)

Back
Topp