1600km nord
Glad i forumet
Vi leter etter navn til jenta vår som kommer snart. I går foreslo sambo Sophie. Jeg har vurdert det og syns det er fint men uaktuelt. Den -ie endelsen uttales nemlig annerledes på nederlandsk (som er mitt morsmål), der blir det uttalt som en ren -i lyd (men det er et vanlig navn der også). Jeg liker ikke at jeg da enten uttaler navnet hennes annerledes enn alle her, eller at min familie og venner i Nederland uttaler det annerledes enn vi gjør. Sambo sa at navnet hans blir uttalt annerledes i utlandet og at det bare er koselig. Men Nederland blir ikke utlandet for henne (jeg vil i alle fall gjør alt jeg kan for at det ikke blir det). Det føles helt feil for meg.
Hva syns dere, er jeg bare vanskelig? Jeg syns jo navnet er fint (det står ikke på topp, men det er et av de få vi begge liker). Flere her som ikke er norsk/har norsk som morsmål? Er/var det vanskelig for dere å finne navn?
Hva syns dere, er jeg bare vanskelig? Jeg syns jo navnet er fint (det står ikke på topp, men det er et av de få vi begge liker). Flere her som ikke er norsk/har norsk som morsmål? Er/var det vanskelig for dere å finne navn?