Navn som ligner på familiemedlemmers

*hage*

Gift med forumet
Vi har et lite dilemma. Jeg har i flere år ønsket et jentenavn som blir en slags oppkalling etter meg om babyens mormor. Min svigerinne ønsker å bruke et navn som er ganske likt dette. Hun er ikke gravid, de vet ikke om de skal ha flere barn, hun nærmer seg 40, og om de får flere, så vet de jo ikke om det er jente. Jeg har likevel litt inntrykk av at dersom vi bruker navnet på babyen, så blir det litt dårlig stemning. Vi vet heller ikke om babyen vår er jente, det finner vi først ut i juni når den kommer. Hva ville dere gjort? Droppa å bruke navnet for at det ikke skal bli gnisninger, eller gått for det navnet siden babyen faktisk er der? (Om det er jente da selvfølgelig.)

Enig med hun over, best å ta det opp med henne. Så kommer det litt an på hvor like navnene er, om dere bor nært hverandre osv.

Enig med hun over, best å ta det opp med henne. Så kommer det litt an på hvor like navnene er, om dere bor nært hverandre osv.

Jeg får gjøre det, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Vi ses i snitt et par ganger i året og det vi snakker sammen ellers er på sms. Vi bor på hver vår kant av landet, så sånn sett er det ikke noen grunn til at vi ikke kan ha relativt like navn. Jeg skal ha "mitt" om det er jente, men får vurdere dobbeltnavn om det blir helt krise.

Jeg får gjøre det, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Vi ses i snitt et par ganger i året og det vi snakker sammen ellers er på sms. Vi bor på hver vår kant av landet, så sånn sett er det ikke noen grunn til at vi ikke kan ha relativt like navn. Jeg skal ha "mitt" om det er jente, men får vurdere dobbeltnavn om det blir helt krise.

Når dere bor så langt vekke fa hverandre og møtes så sjelden synes jeg du må kunne velge "ditt" navn, og hun kan evt velge hennes senere om hun skulle ønske det. Dumt å ødelegge et sterkt ønske. Jeg kjenner to søstre som begge har en datter som heter Helene, en av dem har dobbeltnavn. Ingen tenker over det nå :)

Når dere bor så langt vekke fa hverandre og møtes så sjelden synes jeg du må kunne velge "ditt" navn, og hun kan evt velge hennes senere om hun skulle ønske det. Dumt å ødelegge et sterkt ønske. Jeg kjenner to søstre som begge har en datter som heter Helene, en av dem har dobbeltnavn. Ingen tenker over det nå :)

Litt sånn jeg tenker og. Mannen sa nå at han ikke hadde oppfatta det som et problem, men vil jo ikke være en av de som "stjeler" navn heller, selv om det ikke er det som skjer. Når jeg tenker over det så har jeg familie der to søsken har barn med samme navn, men en med dobbeltnavn. Det er det ingen som tenker over, nei. Takk for innspill.

Back
Topp