Navn på søsknene deres...(evt barna deres)

BaileysTøsa

Forumet er livet
Alle stusser veldig over navna til meg og mine søsken, her er grunnen
Terje (43år)
Trine M (42år)
Trond (37år)
Tove-Lise (meg da 32år) + at jeg har finni meg en som heter Terje[:D][:D]

Og egentlig ville besteforeldrene mine at jeg skulle hete Tove-Mette for og matche søstra mi med navne lissom[&:]

Selv har vi William Kristoffer og Oliver, ikke noe big deal der. Noen har spurt om vi har familie i england da siden begge har engelske navn, men niks, William er oppkalt etter sin bestefar som han ikke opplevde og Oliver ble bare Oliver etter myyye fram og tilbake om hve slags navn vi skulle ha[:o][:D][:D][:D]

Noen andre som har navn så de 'matche' hverandre[8|][:D][:D][:D]

hehe like navn dær

kan ikkje legge ut navnan her før vi alle har navne sammensettning som d ikkje e andre som har[;)]

Nei de matcher ikke så veldig akkurat [:D] Har 3 søstre som heter Ida, Linda og Elin [:)]

Mamma og pappa valgte norske navn til oss 3 barna.

Men siden jeg har funnet meg en chilensk mann så ble det veldig upraktisk (ingen av dem klarer å si navnet mitt riktig, og hvert fall ikke skrive det), så da måtte vi gi jenta vår et litt internasjonalt navn [:D] Matcher pappa'n sin navn mer enn mitt...

Nei, hverken mine søsken, mannen sine søsken, eller våre barn har navn som er like. Helt ærlig synes jeg det ser skisselig corny ut. At alle har navn som begynner med samme bokstav, eller at de er veldig like i ordlyd (F.eks hanne, marianne og janne) Eller at navnene på død og liv må passe så godt sammen.[:'(] Eller, grøss og gru, bokstavspill med navna, som  f.eks aron og nora, det er jo såå kult, for da er det jo samme navnet, bare stavet baklengs!![&:] (NOT)

Kan ikke bare folk velge de navnene de liker, uavhengig av at de må ha så lik stil til eldstemann. Uansett hva barna heter, vil navnene passe sammen, nettopp fordi det er navn de liker...[:)]

Charlotte 27
Cecilie 25(meg)
Cathrine 12

Siden mamma og pappa valgte Charlotte til første, ville de ha navn på C til neste også. De fant fram navneboka og jeg fikk navnet Cecilie[:D] Da atpåklatten kom var det jeg som fikk velge, og da ble det Cathrine.

Er glad jeg er født 4 dager "for sent". Oldemor var født 16 feb, og farfars ønske var at jeg skulle bli oppkallt etter ho. men jeg tror ikke mamma hadde gått med på det[:D]

Broren min og jeg begynner med C begge to. Han er gift med en som begynner med C og begge jentene deres begynner med C.
Våre jenter har ikke like navn, mange som trodde vi hev oss på den C-"trenden" til de andre men datteren min begynner med K.

Ikke nå matchende navn hos oss nei. Men mitt, mannen og snuppa sitt navn bynne alle på T. Va helt tilfeldig at snuppa fikk navn på T. Men lure nu vældi på om vi bør fortsette med T til neste å?
Har et jentenavn til på T.

Søskenflokken vår er Ole Oskar, Reidun og Anders ( dere kan jo gjette hvem jeg er[8D]).

Mine barn har navn som begynner på samme bokstav, men det er slettest ikke bevisst. Det bare ble sånn.

Søsknene mine heter Jeanette og Timmy, sønnen ,min heter Øivind Mikal og Sambo heter Geir Øivind.

Her er det;
Bengt Johnny (37 år)
Stein Audun (32 år)
Cecilie Kathrin (23 år og meg da)
Bob Eskil (19 år)

Eneste spesielle er vel at vi alle har mellomnavn eller no[8D]

Therese,Anette,Lene,Thomas,Christoffer, Julie og Alexander

Min søster og jeg har ikke like eller matchende navn. Vi har heller ikke navn som begynner på samme forbokstav. Jeg har dobbelt navn (eller i hvert fall 2 fornavn) hun har bare ett.

Sambo og jeg har helt vanlige litt kjedelige navn, og ungene til sambo har også vanlige navn, derfor ble det også et vanlig navn på Helene. Men jeg ville ikke at hun skulle ha et navn som hadde samme forbokstav som noen av oss andre. Så vi har H, M, R, S og T som forbokstaver.

Mamma sier hun "alltid" har hørt at hun valgte så enkle og fine navn på oss..

Lise (meg)
Lars
Morten.

Jeg og Lars har mellanavn, men de er ikke i bruk.. hehe.. [:)]

Mine søstre og en nevø:
Maria (25,5 år), sønn Henrik (7 uker)
Oda Henriette (9,5 år)

Ingen match her heller

Marte (meg) 27 år
Karoline 24 år
Adrian 21 år
Sebastian 18 år

Mine barn heter

Emma og Maria 

eg heter helene og min store søster heter camilla[:D] navna på barna hennes vil eg ikke legge ut

Rebecca
Ramona
Odin

[:D] Siste er en atpåklatt så han fikk ikke navn på R og mamma likte ikke de ho fant på R så..[:D]

Begynner ikke på samme forbokstav men jentene i familien har alle navn som ender på A. Så har min datter og. Kjenner jeg foretrekker A navn framfor E navn fordi jeg er mer "vant" med det....[;)]

Back
Topp