Navn og innblandinger!

Henhan

Betatt av forumet

Vi venter ei lita jente, og vi sliter veldig med å bli enige om navn. Jeg liker spesielle, nye og moderne navn, mens samboeren liker litt mer kjedelige og gammeldagse navn (ifølge meg).

I tillegg så har vi besteforeldre og oldeforeldre som stadig blander seg, og så fort jeg nevner et nytt navn så blir det en stor reaksjon. Noen av navnene liker de, mens andre liker de mindre. Sånn som her om dagen nevnte jeg "Thale", og da var reaksjonen "Hæ, Thale? Nei, det likte jeg ikke. Nå skal Thale holde tale..., Kan jo ikke kalle jenta for det stakkar".

Ellers har vi disse navnene på lista: Ada Linnea, Nicoline, Josefine, Amanda, Amalie, Lykke.

Det er et slit med disse navnene, flere som sliter med innblandinger?

Vi fikk noen slike reaksjoner. Men vi hadde bestemt at han skal hete Ludvig da! Fikk komentaren "Skal han hete det???" JA Sa jeg bare da, og så sa de ikke noe mer :P
Nei dette er opp til dere hva jenta deres skal hete. Synes navnevalgene du har listet opp er kjempefine! Hadde jeg fått ei jente, og kunne bestemme navn uten innblanning fra min kjære :P hadde jeg nok valgt Amailie :D
Lykke til med navnevalg! Mitt tips er og bare bestemme seg, dere to imellom, så får de holde meningene for seg selv;)

Ikke bry deg :-) Ja mamma er veldig på å kommentere navn så har egentlig ikke snakka så mye om det før vi bestemte oss og når de skjønner at vi har bestemt oss så sier de ikke noe..jeg bryr meg uansett ikke sålenge jeg ikke har noen tvil selv.

Vi har valgt å ikke si noe om hva barna skal hete til noen. Det får de vite når de er født og da kan de ikke si noe! Syntes at det er en sak mellom deg og mannen din, shit i hva andre mener. Det viktigste er at dere blir enige og fornøyde med navnvalget:) Lykke til:)

Tror nok jeg skal slutte å nevne navn ja, blir så irritert og lettere lei meg når det kommer så masse kommentarer! Da gjenstår det bare å se hva jeg og samboeren blir enige om:) Ludvig er forresten et kjempe fint navn, 2010guttog2013baby! Sto høyt på listen vår om vi ventet gutt:)

Vi har ikke bestemt noe navn, men uansett ville vi ikke sagt noe til noen. Når babyen er født og har fått sitt navn så vil de færreste protestere uansett. 

Vi har også valgt å holde navnet hemmelig.. Synes ikke andre skal ha noe å si om hva vi velger å kalle vårt barn, også er det litt gøy å ha det som hemmelighet også. Familie og venner lurer seg jo grønn på hva vi har valgt. :)

ble lei av frekke kommentarer av navn som vi likte godt. Så nå har jenta fått navn, men det er min og mannens hemmelighet. Når hun kommer har hun fått navnet, og folk kan holde munnen fint lukket..

Vi fikk veldig reaksjoner fra både kjente og mindre kjente da vi annsonserte at vår 3. skulle hete Marvin. Det var ikke mange som likte det for å si det sånn. De fleste hadde assosiasjoner til Trondheimspolitikeren Marvin Wiseth...
Jeg syntes egentlig det var litt rart selv i starten, men nå kunne han ikke hatt noe annet navn <3

Nå tror vi at vi venter jente og jeg holder klokelig munn om mine tanker angående navn. Det er kun jeg og mannen min som har noe å si i den saken :)

Her er navnefrustrasjonen i ferd med å nå nye høgder kvar veke. Me finn eit navn me er nokolunde enige om, så spør me kva andre syns, og så blir det ødelagt igjen....
No har eg meir eller mindre gitt opp, og håpar at me finner eit fint navn etter at han er født, uten innblanding fra andre.
Har nokre få alternativ, så får me sjå om han er nokon av dei (eller om eg får viljen min ;o))

Jeg er så lei av at alle skal spørre og greve om det der navnet nå.. Vi har visst lenge at det blir en gutt denne gangen, og dermed tror nok folk rundt oss at vi har bestemt navnet. Det har vi ikke! Vi finner ingen navn som vi vil ha, og vi er iallefall ikke enige om noen alternativer. Når noen spør sier jeg at vi vipper mellom Mindor, Ansgar og Jason (norsk uttale, ikke djeisn :p ), bare for å få fred :p Ingen av de navnene er aktuelle, altså..!

Back
Topp