Navn og betydning

Pouri

Betatt av forumet
Vi har diskutert masse fram og tilbake med navn, og ikke blitt enige. Så foreslo jeg Cain, et navn som jeg liker veldig godt. Jeg trodde han skulle avslå tvert, men det viser seg at han virkelig liker navnet. Grunnen til at jeg trodde han ikke ville ha det er at han er kristen, og Cain er den første morderen i bibelen... For min del var ikke det så nøye, men nå tenker jeg litt på om det kanskje er det.... Hva synes dere?
 
Vi har slått fra oss enkelte navn pga betydning eller at en person med det navnet har gjort noe gale. Feks Adolf pga Hitler, Damien, Grim (ikke navn vi har vurdert men eksempler)

Men kommer veldig an på navnet og hvilke betydning og tilknytning. Da farmoren googlet navnet på mini fikk hun litt sjokk, selv om navnet ikke er negativt så er det fra noe litt spesielt.
 
For oss er betydning veldig viktig, særlig siden vi skal ha et japansk navn og et norskt (mannen er japansk), og tegnene til det japanske navnet må være perfekte, det fins tydeligvis mange forskjellige skrivemåter av samme navn med tilsvarende forskjellig betydning. Synes det er skikkelig vanskelig!! Men også gøy :p
 
Jeg ønsker ikke navn, som det nevnes her Adolf ol.. og mannen lager kallenavn til alle navn, så jeg blir sprø.. for han mener at vi ikke kan bruke navnet pga hvordan kallenavn de kan få! !!
 
Sniker litt fra september 2016;-)

Vår første (min andre) heter Loke, heller ikke ett navn med godt rykte :) hvordan han vil reagere når han finner ut hvem Loke var, er det vel mulig vi får høre det :p

Cain er ett sterkt og flott navn, viss dere begge er enige, hvorfor ikke?;-) Lykke til med navne valget :-D
 
Back
Topp