Navn og assosiasjoner

LilleBee

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Det er mange navn som jeg synes er fine.... helt til jeg kom på den "drittungen" eller "idioten" som hadde navnet...da mister det all sin søthet... :P

...og ikke for å snakke om at noen navn har noe hengende ved seg... f.eks at da jeg var liten het "alle" småkriminelle Kent-Ronny og Arnt-Petter ... :P

..og politikere...opptil flere navn som er ødelagt der...say no more... :P

Hva med dere.... klarer dere å tenke på navn UTEN å forbinde det med folk dere har kjent osv? :D

Nope! Assosiasjonene er STERKE! Det er veldig mange navn som i utgangspungtet er fine, men som er fullstendig uaktuelle pga mennesker jeg har møtt gjennom tiden... Og om ikke de er mine egene så er jo folk rundt flinke til å komme med sine....
Jeg sto i mot mormor sist da jeg ville kalle opp første mann etter bestefar og hun synes det var grusomt å skulle gi en liten baby en gammel manns navn (bestefar døde i 1983)... Etter noen uker med tilvenning synes hun allikevel det var fantastisk =)

Har det veldig sånn! Og kanskje spesielt med navn knyttet til barn siden jeg jobber i barneskole:wideyed: men vi har heldigvis funnet noen vi begge liker som foreløpig er "trygge":p

Har det veldig sånn! Og kanskje spesielt med navn knyttet til barn siden jeg jobber i barneskole:wideyed: men vi har heldigvis funnet noen vi begge liker som foreløpig er "trygge":p

Som om jeg skulle sagt det selv :p

Back
Topp