Navn navn navn

Peppercat

Gift med forumet
jeg blir sprø. Vi har egentlig blitt enig om navn, Phoebe. Men jeg greier ikke å lande på det. Vi har en Tristan og en Phillipa fra før. De andre navnene det sto om var Olivia, Alissa, Melinda, kornelia og så min favoritt Kiera. Føler vi egentlig bestemte oss for Phoebe fordi det var det navnet begge synes var greit nok..... Skal ikke være lett dette. Kanskje de to vi har bare skal få bestemme :-P

Syns både Olivia og Alissa var nydelige navn, og så må eg innrømme (sjølv om det egentlig er dumt), at eg ikkje hadde likt at to av ungane skulle ha navn på samme forbokstav og ikkje den tredje, blir urettferdig for den som ikkje har det;)

Jeg liker Olivia :D

Synes Olivia og Kornelia er fine. Kiera synes jeg passer best til søsknene. Men phoebe funker det også. Tror jeg ville pratet med mannen om at du var usikker så han tenker litt på de andre navnene som alternativer. Og kanskje ikke bestemme dere før barnet har kommet?

Synes Olivia og Kornelia er fine. Kiera synes jeg passer best til søsknene. Men phoebe funker det også. Tror jeg ville pratet med mannen om at du var usikker så han tenker litt på de andre navnene som alternativer. Og kanskje ikke bestemme dere før barnet har kommet?
Han er med på prosessen han og. Vente til hun er født klarer jeg ikke. Vi hadde bestemt oss for Phoebe, men jeg er blitt så lei, så jeg må bruke det før hun kommer

Det var så lett med de to andre, var bare Tristan og Phillipa. Aldri noe tvil, er vel den følelsen jeg jakter etter

Phoebe er veeeldig engelsk...man risikerer at veldig mange vil uttale det ordrett og da blir navnet veldig lite pent [poebe]. Ikke nødvendigvis et problem men kanskje noe å tenke på? ;)

Thale er veldig fint :)

Phoebe er veeeldig engelsk...man risikerer at veldig mange vil uttale det ordrett og da blir navnet veldig lite pent [poebe]. Ikke nødvendigvis et problem men kanskje noe å tenke på? ;)

Thale er veldig fint :)
Ja, er den uttalen som gjør meg litt usikker og den kostant stavingen vi må gjennom. Ikke lett å velge

Olivia er veldig fint :-) eventuelt Ovedia? :-)

Phoebe er jo veldig engelsk, og som Marian87 skrev kan det lett bli uttalt feil.. Men det er jo smak og behag da ;-)

Har forresten ei venninne som kalte datteren Othelie. Synes det er veldig fint:-) slenger bare ut noen forslag for å gjøre det lettere... :P

Back
Topp