Navn med Æ, Ø, Å

Fru Filifjonka

Flørter med forumet
Kanskje ikke så mange navn som har bokstaven æ i seg, men lyden finnes jo i f.eks Erlend. Er navn med norske bokstaver på vei ut? Det er kanskje litt upraktisk når man skal til utlandet og sånt. Har dette hatt noen betydning for deres valg av navn?

Vi hadde planer om å finne et navn som fungerte fint på norsk og engelsk..Endte med Marius..
Er ikke et norsk navn, men heller ikke engelsk..[8D] Meeen, er ikke så veeldig vanskelig tror jeg da...[8|] 
Men, svaret blir vel nei...Vi tenkte på det, men endte på å ikke bry oss[8D]

Pappaen min er død, og han het Øyvind, men blir det gutt så blir det ikke det navnet.

Jeg tenker på utalen for andre.At det skal kunne uttales utenlands også.

Pappan har et helnorsk navn og et utenlandsk. Jeg liker det utenlandske godt, men hvis gutten vår skulle ha det til fornavn blir det litt rart for da virker han som eneste utlendign i familien. Men han kan jo også få et helnorskt navn og arve pappas mellomnavn...Hadde tenkt å holde oss til et navn da men...

Jeg liker norrøne navn, jeg, så nei, tenker ikke på at de skal være internasjonale. Jeg har et veldig internasjonalt navn og har aldri hatt behov for det[;)] Reiser utenlands, ja, men hadde nok overlevd om de hadde slitt litt med uttalen av navnet mitt[:D]

har ikke tenkt slik. her blir det et navn på L[;)] tror vi
og ja utrolig da har vel begge guttene internationale navn lell om vi ikke tenkte sånn. jeg hadde lyst å ha et norskt tradisjons navn, men slik ble det ikke[:)] 

både sambo og jeg liker norrøne navn og vi har valgt et norsk navn til barnet. Og jeg ser ingen problem i å bruke navn med ø eller å. Vårt barn er plaget nok med en utenlandsk etternavn[8|]

Back
Topp