Navn - igjen..

Jeg har vist navn siden jeg var 12år, så jeg viker ikke fra det navnet. Men nå vet jo de som står meg nære av venner og familie hvilke navn jeg skal ha. Det kan gjerne "ta" dem, men de vet at jeg kommer til å bruke dem også. De på jobben vet vel ikke så godt hva jeg tenker om valg av navn, men har "flaks" at ingen før meg i den babybooomen vi er inne i nå har tatt det før meg. Men hadde det skjedd, hadde jeg fortsatt stått på mitt og beholdt det, jeg har jo en bakgrunnshistorie til navnene. Nå er det jo tilfeldigvis sånn at det navnet jeg har på jente er på topp 10 lista i Sverige, men ikke her i Norge enda. Har jo tenkt tanken at om "Madde" velger det til sin nyfødte, vil vel de som ikke kjenner meg så godt kanskje tro jeg er en kongefanatiker, men igjen, who cares, de kjenner meg ikke så godt ;P
 
Vi skulle brukt begge ja :) Og som nevnt, Mille står ikke så fint alene til etternavnet. Det går greit hvis man faktisk bruker mellomnavnet også (som er mitt etternavn), men det har gjerne en tendens til å forsvinne.. Mille Josefine er vurdert, men det ble litt langt, så da hadde vi kjapt endt opp med bare å bruke Mille. Mille Marie er for meg hu derre Treschow dama :b

Lå å tenkte lenge på det i går, og jeg har til og med drømt om navn! Jaja, man har vel seks måneder på seg etter at ho er født også..
 
Jenta vår skal hete Anna Christine:)(og Johannes hvis det plutselig skulle vise seg å være en gutt) Jeg laget en liste med navneforslag som jeg hang opp på kjøleskapet, så han kunne føre opp sine forslag og jeg også hvis jeg kom på flere. Men han kom ikke med noen forslag gitt, så da fikk jeg velge:)
Bestemte meg vel på høsten en gang, det var ikke en umiddelbar avgjørelse, men ble vant med det med tiden.
Kjempefint navn! :)
 
Vi sliter skikkelig med å finne navn vi begge liker til junior. Vi vet det blir gutt, så den saken er grei. Men vi er helt forskjellig i navnesmak. Alt jeg foreslår liker ikke han og omvendt. Vi har hvert vårt favoritt navn, men ingen av oss som vil gi seg for den ene ;) kanskje han bare kan hete Junior ;)
Akkurat sånn hadde vi det sist, da vi fikk vite at det ble en gutt. :) Vi var på HELT forskjellige planeter - og det er vi nå også merker jeg etter at dèt navnet utgikk.. Da er det i hvert fall vanskelig!
 
Mille Emilie?

Både Herman og Thea har/får mitt etternavn som mellomnavn og sambo sitt etternavn som etternavn. Men vi er nøye på å bruke begge navn vi da. Klinger mye bedre ;-)
 
Jeg bruker konsekvent begge navna, men mannen glemmer seg en gang i blandt - til min voldsomme irritasjon. (Jeg er nemlig fortsatt bitter for at mitt etternavn "bare" ble mellomnavn.) Så jeg er liksom litt redd for at alle andre også "glemmer" seg og kun bruker etternavnet, og Mille Meier høres ikke så flott ut syns jeg ;)
 
Vi også har hatt navnet på jenta i mange år, har hatt to navn. Gleder meg til å begynne å bruke det. Skulle det bli en gutt får vi tenke litt mer. Vår gutt heter jo også Oliver, som flere av oss her inne. :)
 
Hos oss har far og datter samme etternavn i mens jeg har et (som er det andre etternavnet til far og datter).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har hele familien samme mellomnavn og etternavn. Da vi giftet oss tok jeg etternavnet til mannen og han tok mitt som mellomnavn.
 
Her ser det ut til å bli det første navnet jeg nevnte som gubben også likte.
Både han og ungene har kalt henne for Mia i 2-3 mnd nå, så da får vi håpe at hun passet navnet sitt. :) Har litt lyst på Robina som mellomnavn etter storebror, men vi får vel ta kampen om etternavn først. :confused:
 
Back
Topp