Navn - igjen..

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
I løpet av de siste månedene har to av kollegene mine blitt foreldre til jenter. Og begge har valgt dobbeltnavn med Sofie..! Vi har hatt Mille Sofie klart siden før jeg ble gravid med Oliver - men nå føler jeg at det bare får utgå. Vil ikke være den tredje i rekka på så kort tid som velger samme navn.. Sofie har virkelig gjort et alvorlig byks på navnetoppen siden vi "fant" navnet! Men det er jo fint da :)

Jeg har en liste over andre navn jeg kunne tenkt meg, men mannen sier ingenting når jeg nevner disse, så det er vanskelig å vite hva han tenker og syns! Blæ..

Godt vi fortsatt har litt tid på oss! Får satse på en åpenbaring så fort vi ser ho :)

Hva med dere andre? Funnet navn? Uenige? I tenkeboksen? Helt blanke..? :)

Så kjedelig at det har blitt slik da. Hadde sikkert prøvd å finne noe annet jeg også. Hvilke navn er det du har på listen da?

Her fant vi navnet i høst en gang vel. Etter OUL tror jeg det var. Sambo hadde falt for Thea, hvis det ble jente. Jeg var ikke heeelt der. Følte ikke det passet. Men var tydelig at han mente det var det rette navnet, for han klarte å snike det inn i hodet mitt og plutselig en dag så følte jeg at hun heter Thea. Og det blir det :-)

guttenavn husker jeg ikke hva vi var inne på en gang! :-P

Jeg liker navn med E og A, så på lista har jeg (i tilfeldig rekkefølge) Selma, Mia, Ea, Ella, Josefine, og et par andre som jeg ikke helt vet hvorfor jeg har skrevet opp :b

Thea er fint da! Og det passer fint med Herman :) Husker det tok litt tid før jeg ble komfortabel med navnet Oliver også, selv etter at han ble født. Så det er ikke lett dette med navn altså!

Skjønner godt at man vil revurdere når to andre nærme hav valgt et av de samme navna. Men du har noen andre kjempe fine forslag og da:-)
Her står det mellom 3 navn, men vivil gjerne se tulla før vi gir ho navnet sitt. Er så vanskelig, kan godt hende det blir noe helt annet enn navnene på lista. Det ble ingen av navna som vi hadde klart til første jenta. Hehe

Vi sliter skikkelig med å finne navn vi begge liker til junior. Vi vet det blir gutt, så den saken er grei. Men vi er helt forskjellig i navnesmak. Alt jeg foreslår liker ikke han og omvendt. Vi har hvert vårt favoritt navn, men ingen av oss som vil gi seg for den ene ;) kanskje han bare kan hete Junior ;)

Vi har valgt navn. Tok litt lengre tid denne gangen, men vi ble enig til slutt

Vi stod lenge mellom 2 navn. Bestemte oss for navn da vi lo på føden med premature rier på tirsdagnatt. Så nå er navnet til snuppa klar, men røpes ikke før hun er født :-)

Vi hadde det helt klart, så fikk søskenbarnet til mannen barn og "tok" navnet. Så da måtte vi finne noe annet og ble faktisk kjapt eni og veldig fornøyd begge to. Så håper bare det passer når han vil komme ut å hilse på oss :)

Jeg liker navn med E og A, så på lista har jeg (i tilfeldig rekkefølge) Selma, Mia, Ea, Ella, Josefine, og et par andre som jeg ikke helt vet hvorfor jeg har skrevet opp :b

Thea er fint da! Og det passer fint med Herman :) Husker det tok litt tid før jeg ble komfortabel med navnet Oliver også, selv etter at han ble født. Så det er ikke lett dette med navn altså!
Så dere vil da bytte hele navnet i såfall?

Ja vi syns de to navnene passer bra sammen. Korte og greie, og like mange stavelser ;-)

Vi hadde det helt klart, så fikk søskenbarnet til mannen barn og "tok" navnet. Så da måtte vi finne noe annet og ble faktisk kjapt eni og veldig fornøyd begge to. Så håper bare det passer når han vil komme ut å hilse på oss :)
Det skjedde oss sist. Kusina mi fikk en gutt juli 2011, og offentliggjorde Herman som navn like etterpå. Men vi holdt fast ved Herman likevel vi da, for vi omgås meeeget sjelden likevel

Det skjedde oss sist. Kusina mi fikk en gutt juli 2011, og offentliggjorde Herman som navn like etterpå. Men vi holdt fast ved Herman likevel vi da, for vi omgås meeeget sjelden likevel
Hadde det ikke vært noen nære hadde vi vel bare holdt på det, meeeen vi er nære og myyye sammen så. Ikke samme stasen p ha samme :)

Blir å bytte hele navnet tror jeg ja.. Eventuelt se om vi finner et annet navn som passer til Mille. Mille står ikke så fint alene til etternavnet nemlig, hvis det hadde gjort det hadde vi bare kunnet sløyfe Sofie...

Mille Marie :)

Skulle dere brukt begge navnene da? For hvis dere bare skulle brukt Mille, så holder det jo :)

Vi diskuterte litt navn under middagen i dag, vi har bare hat et navn på blokka. Så blir nok det, ingen av oss har bedre forslag.

Jenta vår skal hete Anna Christine:)(og Johannes hvis det plutselig skulle vise seg å være en gutt)
Det var jeg som forelslo navnet, og så sa sambo ja. Han kom ikke med noen forslag selv. Jeg laget en liste med navneforslag som jeg hang opp på kjøleskapet, så han kunne føre opp sine forslag og jeg også hvis jeg kom på flere. Men han kom ikke med noen forslag gitt, så da fikk jeg velge:)
Bestemte meg vel på høsten en gang, det var ikke en umiddelbar avgjørelse, men ble vant med det med tiden.
Har egentlig alltid likt Sara, men det er på topplisten i tillegg til at katten til mamma heter det (etter forslag fra meg, dum som jeg var).

Hva med Mille Josefine? Selma er også fint, det heter søsteren min. Mia har vi også vurdert, men siden jeg heter Maria blir det kanskje rart... Skal tenke på det igjen hvis vi får en jente til;)

Vi var veldig usikre på navn denne gangen her. Jeg sa til en er venninne at jeg likte veldig godt Alexandra og ville ha det som dobbelt navn hvis vi fikk jente, men så tok hu er venninna det navnet. Men vi har gått for mathea denne gangen.

Back
Topp