Navn igjen:)

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Som nevnt i en annen tråd, så tror jeg ikke jeg og samboer kommer til å bli enige om navn. Jeg har dessverre forelsket meg helt i et navn som samboer ikke liker i det hele tatt:( det eneste jeg ønsker er at han skal like det, eller iallefall ikke mislike det.. Det er det eneste navnet jeg ønsker at min datter skal ha, og jeg har derfor ikke kommet opp med andre forslag, fordi jeg vet at de ikke føles rett likevel! Han har heller ikke kommet opp med noen forslag, så da har det rett og slett ikke blitt diskutert mer! Men jenta vår må jo få et navn, er det noen som har forslag til fine, litt spesielle jentenavn? Kanskje det dukker opp noen jeg ikke har tenkt over før?:) og bare kaaaanskje da kan jeg slippe det navnet jeg så gjerne vil ha:P er ikke så glad i vanlige, norske, gammeldagse navn, men liker derimot veldig godt navn på feks -M! Eller sånne type navn som ligger på topplisten (Sophia, Linneah, Leah, Mathea). Ønsker ikke å bruke toppliste-navn, men liker navn i den samme gata;)

Matilie, hørte det nettopp. Tygg litt på det, synes bare det er så nydelig! :-)
Malina, Mali eller Milana.

Beklager bare sneik litt fra latest i app ;)

Er lenge siden jeg har tenkt på jentenavn nå.. Så måtte ta frem lista jeg lagde før vi fikk vite kjønn :-) Der sto det:
- Adele (samboers forslag)
- Andrine
- Annelie
- Anniken
- Annika
- Aurora
- Celine
- Erika/Erica
- Malene
- Madeleine
- Mathea
- Mathilde/Mathilda
- Nathalie
- Norah
- Rebecca
- Sofia/Sophia
- Stina
- Tuva
- Viktoria

Noen andre fine jentenavn på M:

- Maja
- Marion
- Martha
- Martine
- Molly
- Mia
- Mikaela

Mikaela har jeg fått skikkelig sansen for.. Det er et ganske vanlig jentenavn i Sverige (samboeren min er jo svensk), men samboer ville ikke ha brukt det fordi exen hans heter det :P

Ble forresten veldig nysgjerrig på hvilket navn du har forelsket deg i :p

Ikke helt i min sjanger, men synes Mali og Matilie som en nevner øverst her, er nydelige jentenavn :)

Jeg er mer på norrøne navn, men det høres ut som det ikke er helt din greie? :P
Jeg ville så utrolig gjerne kalle jenten vår for Vilje, men samboeren nektet og vi endte opp med å kalle henne Stella - noe som ikke er norrønt i det hele tatt. Det var en tung kamel å svelge for meg, men i dag kunne hun ikke hett noe annet :)

Nå er det samme leksen om igjen med lillebror. Han vil ikke en gang vurdere det navnet jeg vil kalle ham. Og nå er det litt ekstra sårt for meg siden jeg har båret på dette navnet siden lenge før vi tenkte på å få barn. Synes det er litt irriterende at han på en måte skal få viljen sin to ganger ved å nekte å bruke "mitt" navn, og at jeg bare må finne meg i det liksom :cwm

Ikke helt i min sjanger, men synes Mali og Matilie som en nevner øverst her, er nydelige jentenavn :)

Jeg er mer på norrøne navn, men det høres ut som det ikke er helt din greie? :P
Jeg ville så utrolig gjerne kalle jenten vår for Vilje, men samboeren nektet og vi endte opp med å kalle henne Stella - noe som ikke er norrønt i det hele tatt. Det var en tung kamel å svelge for meg, men i dag kunne hun ikke hett noe annet :)

Nå er det samme leksen om igjen med lillebror. Han vil ikke en gang vurdere det navnet jeg vil kalle ham. Og nå er det litt ekstra sårt for meg siden jeg har båret på dette navnet siden lenge før vi tenkte på å få barn. Synes det er litt irriterende at han på en måte skal få viljen sin to ganger ved å nekte å bruke "mitt" navn, og at jeg bare må finne meg i det liksom :cwm
Norrøne navn er ikke helt min greie nei:P om samboeren min hadde trumfet gjennom navn sist, så hadde jeg brukt det for alt det var verdt denne gangen! Spesielt om du har et navn du har båret på lenge!:) og ikke latt han få viljen sin:P stella er et kjempefint navn, som jeg har tenkt på selv! Helt til jeg innså at det ble litt teit, siden jeg har en liam fra før, og barna til tori spelling heter liam og stella!:P håper du får viljen din denne gangen!

Følger med her jeg og da jeg også trenger inspirasjon til jentenavn.. fryktelig så vanskelig dette skulle være :P

Tusen takk for gode forslag!:) Liker godt Mie feks, men tantebarnet mitt heter Mia. Liker også Milla, Mille, Mathea, Malene, Ella osv, men alt dette er på en måte navn som er "tatt" rundtom her:/ Milena var et godt forslag som jeg faktisk fant selv før i dag, men redd det blir litt for spesielt? Samme med Milie/Milia..? navnet jeg på død og liv vil ha er: Madel<3 synes det er nydelig og spesielt, og passer godt med storebror! Men det klinger visst ikke bra i samboers ører. Hva synes dere?

Madel har jeg faktisk ikke hørt før, men var jo litt likt på det datteren min heter da som er Madelen ;) Synes navnet var fint jeg :) Her er et annet forslag på M - Marleen.

Tusen takk for gode forslag!:) Liker godt Mie feks, men tantebarnet mitt heter Mia. Liker også Milla, Mille, Mathea, Malene, Ella osv, men alt dette er på en måte navn som er "tatt" rundtom her:/ Milena var et godt forslag som jeg faktisk fant selv før i dag, men redd det blir litt for spesielt? Samme med Milie/Milia..? navnet jeg på død og liv vil ha er: Madel<3 synes det er nydelig og spesielt, og passer godt med storebror! Men det klinger visst ikke bra i samboers ører. Hva synes dere?

Har aldri hørt Madel før faktisk - veldig fint :-) syns det passer bra med Liam :-) synd Mie, Mille og Milena passer veldig bra også :-)

Sendt fra mobilen.

Har aldri hørt Madel før faktisk - veldig fint :-) syns det passer bra med Liam :-) synd Mie, Mille og Milena passer veldig bra også :-)

Sendt fra mobilen.
Nei har ikke hørt så veldig mange som heter det, et par stk:) kommer vel av madeleine/madelen, som jeg også har vært innom:) men jeg falt bare plutselig på Madel! Milla er også søtt, men ser det bare for meg på en liten søt jente, ikke en voksen person:P føler milena er litt for ukjent, men fint var det! Uff nei jeg må bare få viljen min altså!:P

Madel har jeg faktisk ikke hørt før, men var jo litt likt på det datteren min heter da som er Madelen ;) Synes navnet var fint jeg :) Her er et annet forslag på M - Marleen.
Nei det er ikke så mange i norge som heter det ser jeg, men det blir jo en forkortelse av madelen:) madelen er også et nydelig navn, som er mitt andrevalg om ikke samboer går med på madel;)

Nei det er ikke så mange i norge som heter det ser jeg, men det blir jo en forkortelse av madelen:) madelen er også et nydelig navn, som er mitt andrevalg om ikke samboer går med på madel;)
Ja, er veldig fornøyd med navnet Madelen :D bare synd det skal være så vanskelig å bestemme seg denne gangen :P hehe

Back
Topp