Navn i boks:D

*LilleBaby*

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Vi har både jentenavn og guttenavn i boks:D Endelig fant jeg et jentenavn jeg likte!!:D Guttenavnet fant vi før jeg ble gravid:p hehe.. Jeg var redd jeg sku få ei navnløs jente om det blir jente, men neida;) Fra før av har jeg Tristan Aleksander og Mikkel Thobias, men bruker Tristan og Thobias bare.. Guttenavnet er Theo Nikolai, da sambo har Nikolai som mellomnavn.. Og jentenavnet er Tuva Lovise.. min oldemor het Lovise:D Fler som har navn og vil offentliggjøre?;)

Har ikke navn i boks men er det opp til meg blir det Casper eller Victoria ;) Sambo syns det er litt tidlig å tenke navn enda :p

Vi har både jentenavn og guttenavn i boks:D Endelig fant jeg et jentenavn jeg likte!!:D Guttenavnet fant vi før jeg ble gravid:p hehe.. Jeg var redd jeg sku få ei navnløs jente om det blir jente, men neida;) Fra før av har jeg Tristan Aleksander og Mikkel Thobias, men bruker Tristan og Thobias bare.. Guttenavnet er Theo Nikolai, da sambo har Nikolai som mellomnavn.. Og jentenavnet er Tuva Lovise.. min oldemor het Lovise:D Fler som har navn og vil offentliggjøre?;)
Flotte navn!

Kjempe fine navn :) vi tenker litt på maya til jente - og Nikolai faktisk til gutt ( min farfar het det ;)

Har noen alternativer på begge kjønn, men er vel mest meg som tenker ;) mannen blir nok med i slutten av aug/sept :P

Victoria her også ( hvis er vennepar ikke bruker det) og Karl Oscar . Oscar etter Oscar Wisting som var med Amundsen på Nordpolen, familie:)

Victoria her også ( hvis er vennepar ikke bruker det) og Karl Oscar . Oscar etter Oscar Wisting som var med Amundsen på Nordpolen, familie:)

Synes Victoria er såå nydelig :) Har ikke vært å sett hvordan det ligger på navnestatestikken, men pytt sann :p

Jeg har Julie og Victoria som favoritt jentenavn og Julian som favoritt guttenavn. Noe er oppkalling og noe ikke, men har ikke fått med sambo enda eller han har hvertfall ikke gitt klarsignal. er på en måte hans tur til å bestemme navn, men han kan jo ikke snakke alvorlig om slikt før vi nærmer oss slutten av svangerskapet hehe
men nå har jeg snakket om disse 3 navnene siden lenge før vi begynte å prøve så da satser jeg på at noen har sneket seg inn til han hehe

Hehe.. Sånn var sambo i førsten, alt jeg begynte å snakke om fikk jeg beskjed oom at det var ikke vits i å tenke på enda:p helt til jeg fikk forklart han at er svangerskap er helt anderledes for oss damer enn menn.. for vi knytter oss å får et bånd med en gang vi finner ut, men de får lissom ikke det farsbåndet før baby er født.. og han vet veldig godt at jeg er sånn planlegge type, og tenker aaaaalt for mye, så da hiver han seg bare på å holder tritt:D

For øyeblikket har vi tre guttenavn som favoritter: Albin, Amandus og Caspian :-) Samboer er svensk, så vi er nok litt preget av svenske navn også. Men sliter mer på jentenavn, har mange jeg synes er fine, men liksom ikke "passer helt til meg" - så har ikke funnet det som jeg bare er perfekt enda. Vi synes både Madeleine og Nathalie med svensk uttalelse (Madelen og Nathali) er fint, men er litt usikker enda.

Er dog veldig skepsisk til å fortelle om favorittnavnene mine :P Har opplevd to ganger på rad at tidligere favorittnavn har blitt "tatt" av slektninger. De visste ikke at det var mine favoritter, og det var lenge før jeg tenkte på å bli gravid, men det er så irriterende :P Det ene av de navnene bryr jeg meg ikke noe om i dag, fordi det har en listetopp, som jeg synes er kjempekjedelig. Men det andre navnet er jeg litt lei meg for - Matheo.. Jeg og samboer hadde snakket om Matheo i mange år før det ble mer vanlig her i landet.. :-(

Har ikke fått tenkt på noen navn enda jeg :P men mine to jenter som jeg har fra før, heter Emira og Liana :) ville ha noe som ikke er så vanlig, men lett å uttale og skrive :) så blir spennende å se hva denne nye skal hete :)

Vi har ikke bestemt noe enda... Har et jentenavn som jeg ikke vil avsløre... Hvertfall ikke enda! Gubben liker det veldig godt og jeg liker det enda bedre da jeg fant ut at det hadde hvertfall norrøn opprinnelsen.

Begge unga våre har norøne navn, Tord og Ulva, begge er indirekte oppkalt og begge er langt fra toppliste navn og kommer vel heller ikke til å bli det...

Wow, navn i boks alt ja :) Ikke værst.

Syntes det er såå vanskelig så jeg har på langt nær bestemt meg enda :)

Vi har vel mer eller mindre bestemt oss for jentenavn. Hun vil da bli oppkalt etter oldemor på farssiden og farmor på morssiden - Lea Marcelie. Skal vi ha dobbeltnavn, så skal vi bruke begge navnene, og det er et dobbeltnavn vi kan klare å bruke til vanlig :)
Når det gjelder guttenavn er det veldig vanskelig. Vi har et forslag som jeg har tygd litt på de siste ukene, men er ikke helt fornøyd med tanke på internasjonal betydning. (Vi vil ha navn som kan uttales på engelsk også). Det navnet er Ask. Enkelt og greit da :)

Ser Victoria er populært:love2 Det samme tenker vi hvis det blir jente.
Om det blir gutt blir det Liam Andrè (Andrè etter pappaen og oldefaren :love017 ) Kjekt med navn som har litt "historie" i seg.
Var på tidlig UL og legen mente det blir en liten gutt, så blir spennende å se på ord. UL :rolleyes: Velkommen er hun/han uansett! <3

Ser Victoria er populært:love2 Det samme tenker vi hvis det blir jente.
Om det blir gutt blir det Liam Andrè (Andrè etter pappaen og oldefaren :love017 ) Kjekt med navn som har litt "historie" i seg.
Var på tidlig UL og legen mente det blir en liten gutt, så blir spennende å se på ord. UL :rolleyes: Velkommen er hun/han uansett! <3

Resultat

Det er 5 364 kvinner som har Victoria som første fornavn
Det er 3 834 kvinner som har Victoria som eneste fornavn

skal vi se, det er ikke ett av de mest populære nanvnene, var på topp rett før 200 også har det gått litt ned

Som sist så har vi guttenavn klart, oppkalling etter to oldeforeldre. Jentenavn blir nok noen forslag som sist og bestemt når vi får sett hva som evt passer :) sist passet ikke navnet jeg egentlig ville ha :p

Synes det er veldig vanskelig å finne navn jeg, spesielt nå som vi har ei jente fra før. Må liksom ha noe som passer til navnet hennes som er Madelen. Så hvis noen har forslag til jente og guttenavn som passer til det så mottas det med stor takk :)

Back
Topp