Navn. Hemmelig?

Daim

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Som overskriften tilsier, navn.
Flere enn oss som har valgt å holde navnet hemmelig til barnet er født?

Nå har ikke tulla vår fått navn enda da, men når hun får kommer vi nok til å holde det hemmelig, som sist.
 
Vet ikke om vi kommer til å holde det hemmelig til han blir født, men det forblir hemmelig til vi er helt sikre på navnet :happy:
 
Vi har ikke bestemt oss helt enda, å tror ikke vi bestemmer oss før hun er født heller.. Synes det er så vanskelig, har lyst å møte henne først :)
 
Nei, vi har luftet de alternativene vi har med dem vi omgås. Men de er jo langt ifra sikre, da.
 
Jeg har spurt min mor og mine søstre om hvordan de føler det ang. oppkalling etter bestemor, for vi hadde et veldig nært forhold og jeg ønsker ikke at noen av de skal synes det er ubehagelig dersom vi ender opp med å kalle Button det samme som bestemor het. Bortsett fra det vet ingen hva vi har tenkt. Vi har ikke bestemt oss 100% enda, men kommer nok ikke til å holde det hemmelig når vi først har bestemt oss helt.
 
Kommer til å holde det hemmelig slik som sist. Sist røpet vi det for besteforeldre kanskje en uke før fødsel.
Orker rett og slett ikke å få så mange meninger! Når barnet har fått et navn, er det ingen som sier noe negativt om det :p
 
Jepp, vi diskuterer ikke navn med noen andre i det hele tatt, og bestemmer oss ikke før baby er ute. Kan jo ikke det når ikke vi veit kjønn ;) men uansett vil vi holde alle tanker om det for oss selv, det er privat og ingen har noe med det :)
 
Vi hadde tenkt til det, men så ble det litt andre omstendigheter som gjorde at jeg følte han måtte få et navn og at de nærmeste burde få vite det:)

Har gjort det ulikt med de to andre, så sånn sett ingen prinsipper:)
 
Kommer til å holde det hemmelig slik som sist. Sist røpet vi det for besteforeldre kanskje en uke før fødsel.
Orker rett og slett ikke å få så mange meninger! Når barnet har fått et navn, er det ingen som sier noe negativt om det :p
Samme som her. Vi har et "gammelt" og ukjent navn som vi muligens velger, og syns folk kan holde meningene sine for seg selv :p
 
Vi har valgt navn til lillegutt, og kaller han det når vi omtaler han oss i mellom. Vi har ikke delt det med noen, og har foreløpig ingen planer om det. :) Får se om vi klarer det ;) Vil jo gjerne rope det ut, men er litt hyggelig å ha en hemmelighet også :)
 
Vi gjorde det sist, absolutt:) vi ventet noen timer før hun fikk navnet sitt på sengen også. Hehe. Denne gangen er jeg mer sikker på at vi er trygge på navnet før ungen kommer, da er det mindre skummelt å fortelle navnet. Også har vi ei som blir fire rundt termin og jeg tenker at hun skal få vite navnet i forkant, og da blir det litt vanskelig å holde hemmelig:)
 
Vi vil egentlig ha det hemmelig, men nå er det så mange rundt oss som også venter jente, og de alle kommer føre vi føder :) Så tror vi kommer til å si det, slik at de vegt vi vil ha det navnet(allså om flere vil ha det, må de gjerne bare ta det de også allså :p)!! Men synes det er litt gøy med forskjellige navn og ikke alle heter det samme :-D Så passer det så godt med navnet til Dattern vår også ;-)
 
Bortsett fea bestevenninnen min (og babyverdenforumet hihi) er det hemmelig :) Vil ha noe for oss selv denne gangen :)
 
Har holdt det hemmelig fra til fødsel med begge jentene. Grunnen var spenningen i å ha noe som en hemmelighet, men mye av grunnen at bobilen se om navnene faktisk passet barnet som kom. Då blir nok samme praksis nå
 
Vi kommer til å holde det hemmelig. Kommer til å lage en liste med 3-5 navn og bestemme oss for ett når baby er født
 
Holdt det hemmelig med mini og glad for det. For da hadde han jo fått navnet før farmoren begynte å blande seg og mislike navnet. Pappaen ble jo i tvil da gitt, men han fikk grei beskjed om at nå heter mini det, av meg.
Holder navnet hemmelig nå også. Dvs har ikke bestemt oss helt enda, så vil ikke ha noe innblanding eller noen som begynner å kalle han det vi vurderer, før vi er sikre, men vil helst holde det hemmelig til etter fødsel og, for er ingen (3 færre eller ingen) som heter det ifølge ssb, så håper vi får det godkjent,
 
Nei, det ser jeg ingen grunn til. Men ungen har ikke fått navn da...
 
Back
Topp