Navn gutt

Siesta

Første møte med forumet
Hei

Gutten vår kommer til å bli navnløs snart.
Vi har barn med lange navn fra før, det ene sjeldent og uvanlig men får mye skryt for det.
Vi vurderer Amadeus til lillebror.
Hva syns dere? Vet man må smake litt på det.

Andre navn som slutter på US - Marius, Markus, Kornelius, Magnus, Torjus. Disse er ikke aktuelle, bare et eksempel.
 
Vil du ha noe unikt som ingen andre har:

Eleo, Adelio, Athelius, Norian

Eller noe mer tradisjonelt og populært:

Even, Ola, Jonas, Jakob, Ulrik, Viktor

Evt. noe norrønt:

Ask, Brage, Odin, Trym

..Eller samisk:

Ailo

..Amadeus fungerer nok også kjempefint
 
Amadeus er jo helt nydelig :)
 
Amadeus er jo helt nydelig :)

Ja sant Er ikke så glad i hjemmelagde rare navn, men Amadeus er jo et gammelt navn som er langt i fra nyoppdiktet. Liker gamle, men pene navn.

Glad i navn som David, Benjamin, Håvard, Håkon, Sivert, Peter, Peder osv.
 
Vil du ha noe unikt som ingen andre har:

Eleo, Adelio, Athelius, Norian

Eller noe mer tradisjonelt og populært:

Even, Ola, Jonas, Jakob, Ulrik, Viktor

Evt. noe norrønt:

Ask, Brage, Odin, Trym

..Eller samisk:

Ailo

..Amadeus fungerer nok også kjempefint


Da liker jeg nok bedre Even, Ulrik, Jonas osv. Men syns det er så mange som velger disse navnene nå for tiden.
 
Da liker jeg nok bedre Even, Ulrik, Jonas osv. Men syns det er så mange som velger disse navnene nå for tiden.

Det er nok dét, men man må jo bare velge det man liker best uansett, uavhengig av hva andre også velger, så blir det nok bra. :)

Det finnes iallefall massevis av navn å velge i, og det er jo ganske gøy å lete også. Man kan f.eks. se på gamle folketellinger eller lete i navnebøker. finnes mange kilder der ute!
 
Amadeus er fint :)
 
Litt gammeldags kanskje, men jeg syns Marensius er ganske fint :)
 
Jeg tenker bare på Wolfgang Amadeus Mozart :p men det er meg da. Dette er hvertfall et "ordentlig" navn om du forstår, og ikke noe oppfunnet for at det skal være mest mulig unikt. Liker dere det er det ingenting i veien for å gi det navnet tenker jeg. Mitt kriterie når jeg velger navn, er at jeg kan se for meg barnet, i dette tilfellet en gutt, som en voksen mann på 40 år som introduserer seg for en kollega med dette navnet. Vi har jo navnet hovedsaklig som voksne, så dere bør synes at navnet passer til en voksen mann også :)
Lykke til med navnevalget
 
Amadeus er kjempefint :happy:
 
Litt uvanlige norrøne navn, som ikke er korte, som jeg syns er fine:
Brynjar, Asmund, Samund, Veleik, Styrkar, Valmar, Sigvald.
 
Liker Amadeus godt :) skjønner det du sier med at det må ‘smakes på’ men når man hører det så er det veldig fint . Er et navn krg ikke hadde tenkt på før men er jo veldig fint. Elegant, gammelt og vakkert.
 
Amadeus er kjempe fint :)

Andre -us navn
Martinius
Marselius
Kvarelius
Julius
 
Back
Topp