Navn du ikke kunne gitt dine egne:

Mamma til G

Betatt av forumet
VIP
Nevn tre navn du i det siste har hørt på små barn (under 10 år), som du aldri hadde gått med på selv.

Altså ungene passer jo navnene de får fra foreldrene uansett, men ønsker bare å høre hva man selv aldri kunne navngitt sine egne.

Last edited:
Jeg syns kanskje det blir litt feil og unødvendig med en tråd med et slikt fokus? Hva er poenget liksom? Det eneste som kommer ut av det er vel eventuelt at noen leser navnet på sitt barn her og at det omtales som noe negativt, og det er det vel ingen som tjener noe på?

Jeg syns kanskje det blir litt feil og unødvendig med en tråd med et slikt fokus? Hva er poenget liksom? Det eneste som kommer ut av det er vel eventuelt at noen leser navnet på sitt barn her og at det omtales som noe negativt, og det er det vel ingen som tjener noe på?

Grunnen var fordi jeg elsker hvor forskjellige man er, og jeg sier jo at alle barn passer navnene sine. Hensikten var bare å se hvor forskjellige man er i navneverdenen.
Sier ikke at noen av disse er stygge/ikke fine. Bare det at jeg ikke kunne tenkt disse selv.

Grunnen var fordi jeg elsker hvor forskjellige man er, og jeg sier jo at alle barn passer navnene sine. Hensikten var bare å se hvor forskjellige man er i navneverdenen.
Sier ikke at noen av disse er stygge/ikke fine. Bare det at jeg ikke kunne tenkt disse selv.

Joda, ser den, men jeg tenker det fort kan bli litt uggen stemning om andre begynner å uttale seg negativt om diverse navn. Når man sier at "jeg hadde aldri kalt mine barn for a, b eller c" så sier man jo samtidig at dette er navn man virkelig syns er fæle selv om man ikke skriver det rett ut.

Det her er bare mine tanker altså, og man gjør jo som man vil. Men det kan være noe å ha i bakhodet.

Joda, ser den, men jeg tenker det fort kan bli litt uggen stemning om andre begynner å uttale seg negativt om diverse navn. Når man sier at "jeg hadde aldri kalt mine barn for a, b eller c" så sier man jo samtidig at dette er navn man virkelig syns er fæle selv om man ikke skriver det rett ut.

Det her er bare mine tanker altså, og man gjør jo som man vil. Men det kan være noe å ha i bakhodet.

Jeg tenkte faktisk ikke over det når jeg laget tråden. Er nok fordi jeg ikke har noe i mot navnene selv. Vanskelig å forklare. Hadde en venninekveld der vi diskuterte navn litt frem og tilbake, og jeg synes det var litt gøy hvor uenige vi var, og det min vennine aldri kunne hatt til sin hadde jeg på min topp3-ønske! Men forstår det at det kan misforståes litt på ett forum der man ikke ser eller kjenner andre :)

Ser hva du tenker. Men, jeg har flere navn jeg synes er fine men som jeg aldri kunne kalt mine likevel.
Eks lykke, jeg synes navnet er kjempesøtt. Men det passer ikke inn i flokken uansett. så det trenger ikke være at navnet er stygt, bare at det passer ikke inn med resten. Eller at man forbinder de med noen. Osv.

Blir fort dårlig stemning hvis en skal begynne med oppramsing av navn her;) Det har blitt gjort flere ganger her inne.

Åh, jeg hadde sååå lyst til å svare!
Dog er det ene navnet svært populært her inne, men jeg vil ikke være den første til å nevne 3 stk. Så fr\år vel la være :(

Har noen navn jeg absolutt ikke kunne gitt mine. Av personlige grunner. Men enig at det er ikke lurt å ta det opp her

Gutt: Johannes, William, Jens

Jente: Emma, olivia, Nora.

Ikke fordi det er stygge navn, men de er ikke min smak, eller de er for mye brukt. De navnene jeg har valgt til mine barn er ikke alles favoritt, men de er ikke veldig vanlige og de er min smak :shy:

Kunne nok vært åpen for mange slags navn egentlig, samtidig som det er tydelig at jeg og samboer ikke var enige heller, og nok til vi ville finne navn vi begge synes var perfekt.

Synes mange navn er nydelige men ville ikke kalt barnet mitt det jeg oppfatter som en forkortelse, feks Alex. Samtidig reagerer jeg ikke hvis andre sier de heter Alex. :-) Så vi har nok personlige preferanser av ulike grunner, uten at det behøver være en kritikk av andre sine valg.

Jeg synes det må være greit å si jeg. Jeg kunne ikke kalt sønnen min Matheo, Emilian, Noah eller navn i den sjangeren. Det betyr IKKE at jeg synes disse navnene er stygge. Det er bare ikke vår stil, og derfor ville jeg ikke gitt dem ;) For jente ville vi heller ikke gitt navn i litt samme kategori feks Nova, Leah eller Lykke.
Jeg har ikke delt navn på barna her, men la oss bare si at sønnen min har navn i samme kategori som Nils, Olav, Per - såkalte gubbenavn. Hvis noen ikke liker det, handler det om deres smak heller enn meg. :) Jentene våre har også gamle nordiske navn.

Gutt: Nathaniel, Emanuel, Maximillian, Kevin.
Jente: Christabell, Jessica, Cassandra, Michelle

Back
Topp