Navn =D

Forrige gang skrev vi hver vår liste hver for oss, og sammenlignet etterpå. Vi hadde faktisk ett navn felles, og det heter lillegutt. Vi satt igjen med to navn da, så valget falt når han var født. Gjør nok det samme denne gangen, men venter nok til etter ul og vi kanskje har fått vite kjønnet.

GlædeMæMasse skrev:
E jo litt tidlig, men har begynt å tenke sånn på navn til lillingen. Syns det e utrulig vanskelig! Kjæresten liker ingenting av det æ liker og sir bare "næi, hvertfall ikke det!" når æ kommer med nåkka superfint

Har så lyst at lillingen ska hete Sander Nikolay hvis det e gutt, men det e uaktuelt for kjæresten. Liker også William kjæmpegodt, men det e så vanlig... Nån som har forslag til navn som ikke e så vanlig? Vet jo ikke om det e jente eller gutt enda, så trenger begge type navn =)

Har dåkker tenkt på navn til lillingen enda?

En venninne av meg skal kalle gutten sin for Wilmer...Synes det er så fint:) Og kanskje ikke helt fjernt fra William? Ikke er det så vanlig heller, jeg har i alle fall ikke hørt om noen som heter det.... Selv har jeg tenkt på Oskar hvis det blir gutt...Othilie eller Pauline hvis det blir jente..Klarer ikke helt bestemme meg for om jeg syns Pauline er fint nok:)

LykkeligMamma83 skrev:

Vi har det "handikappet" at vi jobber og har jobbet med veldig mye mennesker, og masse masse barn. Og da er det VELDIG mange navn som liksom er "oppbrukt". Før hadde jeg kjempemange navn jeg syns var fine, men de aller fleste av de har blitt ødelagt... Så vi må finne navn som vi ikke har noe forhold til fra før... Og det er ikke så lett..!

Også blir det uaktuelt med dobbeltnavn her, for barna våre får så langt etternavn.. Jeg vil at mine barn skal ha mitt etternavn, fordi det er sjeldent, og samboer har 2 etternavn, som det ikke passer å dele opp.. Så da er mitt etternavn mellomnavn, og hans 2 satt sammen med bindestrek som etternavn... 

Spennende med navne-jakt!! 

Jeg og ser for meg at det kan by på problemer "neste gang" jeg og samboer skal ha barn (her ser vi frem i tid altså). =P
Jeg driver å utdanner meg til barnevernspedagog, og kommer derfor mest sannsynligvis til å ende opp med å jobbe med barn etter endt utdanning. Da kan det bli interessant å se hvor mange navn som blir "oppbrukt".

Dette med etternavn sliter vi med også. Jeg synes ærlig talt at dette er VERRE enn fornavn nesten.
Hvilket skal først og hvilket skal sist?
Skal det være bindestrek?
Skal vi i det hele tatt ta med begge etternavnene?
Hvilket skal vi isåfall unnlate?

Vi har begge to ganske lange etternavn. Mitt er på  9 bokstaver og hans er på 10. Ingen av etternavnene er spesielt vanlige.
Vi har i tillegg bestemt oss for at vi skal ha dobbeltnavn på barna også (ihvertfall jenta), og da blir det totalt 4 navn, med to lange kronglete navn på slutten.

Det enkleste hadde jo vært å bare tatt et navn, men da starter kampen med hvilket. Og det er også enkelte i familien, som ser på det som selvsagt at mannens etternavn skal bakerst(?)
Jeg sier ikke at det ikke kan skje.. men det er vel ikke selvsagt, er del vel..? =P

Her vet vi at vi kommer til å være veldig uenige om navn. Jeg liker at de er litt spesielle, mens samboer'n liker at de er mer vanlige. Vi bor på en liten plass, og jeg er ikke interessert i at det skal være 3 andre i samme klasse som heter det samme som vår baby. Tror nok vi må ty til en slik liste vi også, etterhvert. Var på ul i går, å fikk se en liten jente, så vi trenger jo bare å ta for oss det ene kjønnet. Hvis vi måtte ha funnet både et jentenavn og et guttenavn, tror jeg aaaldri vi hadde blitt enige. Heldigvis er det enda en stund til den lille kommer, så vi har jo litt tid på oss ;) Etternavn blir ikke noe problem hos oss. Jeg har et gørrkjedelig etternavn og samboeren har et litt mere spesielt, så det er et easypeasy valg :) Forhåpentligvis blir vi jo alle å hete det samme om ikke så mange år uansett ;)

Jeg sa til mannen min tidlig (før vi begynte å prøve) at jeg hadde et jentenavn jeg ville bruke.. Og det syntes han at ikke var sååå ille, men det er j et uvanlig navn i dag.. Men det var min oldemor som het det, og jeg har vært forelsket i det siden jeg hørte det.

Derimot om det hadde blitt gutt hadde jeg lyst til at han skulle hete Leander for det er det fineste guttenavnet jeg vet om, men det likte IKKE mannen min.. 

Men nå blir det jo en jente så da blir det ikke noe problem.

Back
Topp