navn.. andre enn meg...?

IrenePirene

Forumet er livet
Er det andre enn meg som vurderer navnene veeeeeldig nøye? Jeg vet hvor dumme mange barn kan være med tanke på mobbing, så jeg har vært veldig obs på at barna mine skal hvertfall aldri kunne bli mobbet for navnet hvertfall!
Når vi skulle ha gutten vår satt jeg og rimte og vridde på alle forslagene vi hadde, slik at det ikke skulle bli noe fælt utav det!
Jeg kan ta et eksempel.. jeg har alltid elsket Amalie. Det er et nyyydelig navn. MEN jeg hørte en gang at noen jenter ropte på Analie, og da var det ødelagt for meg.
Huff.. Kanskje jeg bare overtenker det, men.. ;)

tenker også sånn...
Skal være et sjeldent, men et normalt navn.

Vi har endt opp med to ganske uvanlige navn på våre to første, og noen kan helt sikkert finne på å både kommentere, vri på og rime på dem. Men det gjør jo barn med alle ord, så jeg tror det skal godt gjøres å ende på noe som absolutt ingen finner på noe "gøy" med hvis de har bestemt seg for det. Jenta vår har Amalie som mellomnavn, men jeg har ikke hørt noen finne på noe uanstendig med det enda.  Og selv om barn er nådeløse når de skal ha det moro på andres bekostning, er de også veldig flinke til å innrette seg. Barna i vår barnehage syns nok at mine barn har helt vanlige navn, fordi de er vant til dem.

Når du er inne på Amalie, så kan du jo tenka litt på Amelie =D 
Eg hette d. d einaste så e litt domt e at nye folk kalle meg Amalie heila veien, men eg rette alltid på dei! For eg e så stolt av navne mitt ;) 

Tenker over navnet nøye, men ikke så nøye som deg.

oj nei, jeg tenker ikke sånn :P jeg har valgt et navn eg syns er fint jeg :)
du kan jo finne noe som rimer på alle navn, om tanken er å være stygg mot personen med navnet. unger er jo finke til å finne på ting om de virkelig vil..

Navnevalg skal tenkes nøye igjennom mener jeg, navnet skal bæres livet igjennom :-) Men det viktige er at man velger ett navn man selv liker, og ikke lar seg påvirke av andres meninger. Jeg har nok tenkt på at barnet ikke skal bli mobbet for navnet sitt, man ønsker jo sitt barn alt godt i livet.

Lykke til med navnevalget!

Amalie er MYE bedre enn f.eks maximus ... 

Har aldri tenkt den tanken om Amalie, men har tenkt på det om mange andre navn! hehe

Amelie er kjempefint, og jeg skjønner du er stolt av det, for er ikke et navn du risikerer 2 andre i klassen din har liksom ;)

Jeg venter med navnejakten til jeg vet hvem som skjuler seg inni magen, men noen favoritter har man da klar :p

eg klare ikke finna jente navn eg :( he klart guttenavn. Men dei jentenavnå eg egentlig syns e fine vil eg ikke datteren min ska hetta på en måde. Å dei eg tenke hadde past e på topp ti xP og dei navnå ska eg vertfall ikke ha. Gidde ikke å ha sånt når dei roper opp navnene eller snakkes til kverandre så blir d "emma a, emma e og emma o" 
Blir vanskelig vis d e jenta :P hehe. 

Skjønner hva du mener.. I klassen min på ungd.skolen hadde vi Elisabeth P, B og J i tillegg til ei som hadde det som mellomnavn.. I tillegg var det Kjartan S og P, og en stund hadde vi 2 stk Leila! ble MYE styr!

Back
Topp