navlestumpen

Tullatu

Forelsket i forumet
navlestumpen falt av i dag - etter bare 5 dager [:o] innefor er det fortsatt "åpent" jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det er ikke tørt og hver gang jeg har skiftet bleie har det påenmåte samlet seg opp blodig slim i navlen....

er det vanlig?

eller er det noe å bekymre seg oer?

det skjedde her også, og ble skikkelig nervøs, men det er helt greit, du bør bare rense den innimellom så det ikke vil lukte for mye. q-tips og klorhexidin bruker vi, bare ruller q-tipsen over navlen med vesken det renser godt, så bruker jeg tørr q-tips til å tørke den tørr etterpå, ingen vits å grave nedi. Det er også viktig etter bad, da det kan komme bakterier inn der. Den gror veldig fort etter dette, lille vennen her er nesten helt fin, men innimellom kommer det litt ut, da bare rensker jeg igjen.

Jenta vår mista navlestumpen etter bare tre dager, og vi opplevde også mange dager med væskende navle.

Pass bare på å holde det rent og tørt. Vask med klorhexidin eller noe annet desinfiserende, og dekk eventuelt såret med en kompress for å beskytte mot bleielekkasjer og andre uhumskheter :)

ORIGINAL: FruStina

det skjedde her også, og ble skikkelig nervøs, men det er helt greit, du bør bare rense den innimellom så det ikke vil lukte for mye. q-tips og klorhexidin bruker vi, bare ruller q-tipsen over navlen med vesken det renser godt, så bruker jeg tørr q-tips til å tørke den tørr etterpå, ingen vits å grave nedi. Det er også viktig etter bad, da det kan komme bakterier inn der. Den gror veldig fort etter dette, lille vennen her er nesten helt fin, men innimellom kommer det litt ut, da bare rensker jeg igjen.

sign[:)]

Emmeline har ikke mista sin før i dag..og i dag er hu 11 dager..
Men hennes har vært så ekkel..en stor klomp...ser ut som om hu får utover navel.
De hadde jo hastverk med å få klippet navelstrengen siden hu hadde den rundt halsen + fostervann i lungene..så det gikk fort for seg...

Men man skal ikke rense nedi der etter den har falt av ??

ORIGINAL: prins07prinsesse11

Emmeline har ikke mista sin før i dag..og i dag er hu 11 dager..
Men hennes har vært så ekkel..en stor klomp...ser ut som om hu får utover navel.
De hadde jo hastverk med å få klippet navelstrengen siden hu hadde den rundt halsen + fostervann i lungene..så det gikk fort for seg...

Men man skal ikke rense nedi der etter den har falt av ??

noen sier man skal, andre ikke. barsel på sykehuset sa vi skulle rense nedi, helsesøster sa det ikke var nødvendig. Jeg har ikke klart å stikke den sånn veldig nedi, og ser likevel at den blir rensket fint bare ved å rulle rundt overfladisk.

Det er helt vanlig [:)]
Navlen datt av her ca 8 dager, og det kom blod og litt slim fra den etter den hadde detti av. Så når vi hadde hjemme besøk av helsesøster så sa hun at vi måtte rense det, og det gjør vi fortsatt [:)]

Vi bruker forresten klorhexidin, 3 ganger om dagen [:)]

her datt  den av etter 8 dg. litt blod, og når jeg rensa den kom det friskt blod. jeg har da latt den vær i fred, siden det er et sår der som skal gro. helsesøster sa det var helt ok og at den så fin ut

ok, takk for svar dere - syns det var litt ekkelt, men når navelstumpen først har falt av er det ikke mye vi kan gjøre heller :)

skal bade etterpå, og tørke med q-tips etterpå - går sikkert bra - blir jo litt usikker på hva som er normalt eller ikke, spurte de rundt meg og alle sa at det var tørt når stumpen falt av, men ser her at det er flere med slimete blodig greie :)

blir nok fine navler på de tilslutt[;)]

Back
Topp