navlestrengen..

*ralillha*

Glad i forumet
noen som har tanke om å ta vare på denne ?? Kunne jo vært smart å ta vare på stammceller..
Har selv tenkt på det men usikker, hvet heller ikke hva det eventuelt skulle koste ..
Har ikke hørt så masse om det, noen tanker å meninger her inne på det ??

Det du sier her nå er noe helt nytt for meg....aldri hørt om at noen tar vare på den jeg [8|]

Jo leste det i gravid bladet på siste side, det med Katrine Sørland på forsia .. er vel egentlig en reklame, men begynner å tenke litt..
cryo-save står det nederst på sia ..

jeg har den biten som henger igjen på ungen, etter martine, den ligger i fotoalbumet hennes i en sånn liten pose med åpne og lukke teknikk[:)] men jeg visste ikke man kunne få stamceller ut av den, hihi

Koster 2545 euro, så det er jo ikke akkurat en billig fornøyelse...

Det er vel ikke navlestrengen, men blod fra den som det kan hentes stamceller fra?
Jeg sjekket en del rundt det forrige gang, og kritikerne var mange... Bl.a. at ble det hevdet at det er forsket for lite på bruk av stamceller, bioteknologiloven har strenge regler for detteregulerer bruken for strengt, de kan kun oppbevares i 20 eller 25 år (de fleste sykdommer det kan være aktuelt for inntreffer på et langt senere tidspunkt i livet) osv osv.
Gjorde i alle fall en nøye vurdering sist, og fant vel ut da at det ikke var så bra som reklamen sier...

det koster sinnsykt masse og det finnes ikke noe vitenskapelig bevis på at det er noe vits i å samle på stamcellene..jeg skal i hvertfall ikke gjøre det..

ORIGINAL: only_me83

Det du sier her nå er noe helt nytt for meg....aldri hørt om at noen tar vare på den jeg [8|]

ORIGINAL: Trin

Det er vel ikke navlestrengen, men blod fra den som det kan hentes stamceller fra?
Jeg sjekket en del rundt det forrige gang, og kritikerne var mange... Bl.a. at ble det hevdet at det er forsket for lite på bruk av stamceller, bioteknologiloven har strenge regler for detteregulerer bruken for strengt, de kan kun oppbevares i 20 eller 25 år (de fleste sykdommer det kan være aktuelt for inntreffer på et langt senere tidspunkt i livet) osv osv.
Gjorde i alle fall en nøye vurdering sist, og fant vel ut da at det ikke var så bra som reklamen sier...

Har ikke sjekket det så masse opp selv da, men så dyrt !!! [&:]
Høres ikke ut som det er noe nei... også siden det kun er noen få år den kan oppbevares...
Høres jo fantastisk ut sånn med det første, men....

Takk for tanker rundt evnet da [:)]  å fine svar [:D]

Det kommer nok ikke vi til å gjøre nei.
Koster penger, pluss at det er i skjeldne tilfeller man faktisk får bruk for dem, og spesielt innenfor tidsrammen man kan spare på stamcellene.

Back
Topp