Navlestrengen til lillebror

Anita87

Fulltidsmamma
Oktobermirakler 2013
September 2012
Han er jo nå 5 dager, og denne løsner vel mellom 5-10 dager etter fødsel.. og navlestrengen hans har så og si løsnet, henger så vidt fast, men han bør enda..og det mer enn det jentene har gjort! Er redd navlen ikke har grodd seg ferdig..for dem pleier vel ikke å blø om den har lukket seg?
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre om den detter helt av og det egentlig ikke er klart for det:oops: vet dere?? Kjenner jeg blir bekymret:confused:

Usj, syntes den var så ekkel den navlestumpen :( Den skal vel egentlig ikke falle av før den er helt tørket...men husker Hermine hadde mye puss i den/rundt den så jeg vasket med en q-tips med saltvann på, og da kunne det blø litt. Når den falt av var det ennå puss i navlen en stund, så måtte vaske videre...
Blør det mye? Sånn at klærne blir utgriset?

Kanskje du kan ringe barselavdelinga og spørre? (Siden det er helg). Og evt ta en tur på helsestasjon på mandag så kan hs se på den ;)

Usj, syntes den var så ekkel den navlestumpen :( Den skal vel egentlig ikke falle av før den er helt tørket...men husker Hermine hadde mye puss i den/rundt den så jeg vasket med en q-tips med saltvann på, og da kunne det blø litt. Når den falt av var det ennå puss i navlen en stund, så måtte vaske videre...
Blør det mye? Sånn at klærne blir utgriset?

Kanskje du kan ringe barselavdelinga og spørre? (Siden det er helg). Og evt ta en tur på helsestasjon på mandag så kan hs se på den ;)

Selve navlestumpen har tørket.. men han blør litt for mye syns jeg:( det kommer på bodyen..ikke sånn kjempe mye, men mer enn jeg har opplevd før.. og med jentene har det bare vært litt tørket blod og evt noe gult verk rundt navlen.. men her er det vått blod:confused: steller rundt med pyrisept og prøver å holde denne klumpen på plass.. tenkte også å ringe barsel eller legevakt, bare for å høre..

Selve navlestumpen har tørket.. men han blør litt for mye syns jeg:( det kommer på bodyen..ikke sånn kjempe mye, men mer enn jeg har opplevd før.. og med jentene har det bare vært litt tørket blod og evt noe gult verk rundt navlen.. men her er det vått blod:confused: steller rundt med pyrisept og prøver å holde denne klumpen på plass.. tenkte også å ringe barsel eller legevakt, bare for å høre..
Ring barsel du, de har jo peiling, så slipper du å lure ;) kanskje du må legge en gassklut e.l. I mellom body og navle?

Ring barsel du, de har jo peiling, så slipper du å lure ;) kanskje du må legge en gassklut e.l. I mellom body og navle?

Tenkte å se idag hvordan det er, om han våkner snart :P.. ellers ringer jeg en av jordmødrene her på Rjukan.. de er tilgjengelig hele døgnet :)

Leste også på nettet at det er veldig normalt og at mange opplever det samme..

Idag hadde den falt av, og var nesten ikke noe blod, bare litt tørket blod rundt, og navlen så fin ut..så skal bare fortsette å rense tenkte jeg :)

Kjempefint! :)
Da er nok alt helt normalt ;) Sålenge det ikke pusser fælt og lukter så er det vel ok :)

Så bra det ikke ble noe verre:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Nei det ser fint ut nå :) luktet litt gammelt blod igår.. men kjenner ikke noe nå som jeg har fått vasket det bort :)

Så bra:)

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Back
Topp