Navlepiercing

Lillespirrevipp

Flørter med forumet
Har hatt piercing i navlen i 5 år nå, og lurer på når man bør ta den ut når man går gravid? Er redd for at jeg tar den ut for tidlig og at den gror igjen.. Er jo så dyrt å ta nytt, samtidig som det ikke er gøy å vente på at den skal gro.. :(Noen som har erfaring med piercing i navlen og tidligere graviditeter? Hvordan blir det dersom jeg ikke tar den ut? Merker jo at den stikker litt ut nå, også har jeg lett for å glemme den når jeg tar på/av mammabuksene så river og sliter litt i den når jeg tar av og på buksa..

Godt mulig det finnes en tråd for dette alt, men jeg har ikke fått satt med inn i babyverden enda så finner ikke helt fram :p

Jeg tok den ut et par uker etter jeg fant ut at jeg var gravid. Har hørt litt skrekkhistorier om at huden kan sprekke/revne akkurat der du har piercingen gjennom, så jeg fjernet den for å være litt på den tryggere siden. Er godt mulig dette skjer veldig sjelden, men jeg tar ingen sjanse på at det skal skje. I tillegg så er det ikke så nøye for meg om hullet gror igjen eller ikke. Hvis det gror igjen så lar jeg det bare være, men hvis det fortsatt er hull gjennom så putter jeg kanskje inn piercingen igjen. :)

Ja, hørt skrekkhistorier om både hvis jeg lar det gro og dersom jeg lar det være.. Enten at hullet strekker seg og det blir masse løs hud, eller at det gror så kan det bli stygge strekkmerker rundt der arrene kommer.. Men synes kanskje det er rart om huden rekker å gro nå som magen vokser så fort? :)

Er i uke 24 (tilhører sept), jeg tok ut min i uke 16 før magen kom :-) Hullet har lukket seg, men blitt veldig fint, ingen strekkmerker :) En prikk der hvor hullet var :) Vil ha inn piercingen igjen når magen er flat igjen, men da må jeg nok få et nytt hull :p

Har hatt piercing i navlen i 5 år nå, og lurer på når man bør ta den ut når man går gravid? Er redd for at jeg tar den ut for tidlig og at den gror igjen.. Er jo så dyrt å ta nytt, samtidig som det ikke er gøy å vente på at den skal gro.. :(Noen som har erfaring med piercing i navlen og tidligere graviditeter? Hvordan blir det dersom jeg ikke tar den ut? Merker jo at den stikker litt ut nå, også har jeg lett for å glemme den når jeg tar på/av mammabuksene så river og sliter litt i den når jeg tar av og på buksa..

Godt mulig det finnes en tråd for dette alt, men jeg har ikke fått satt med inn i babyverden enda så finner ikke helt fram :p

Jeg hadde piercing i navelen iforrige svangerskap (og dette selvfølgelig) men da tok jeg den ut først når magen hadde blitt god å stor så jeg ikke ødelagte hullet. Det gikk helt fint å hadde den ute til etter fødsel å det var ikke grodd. Men jeg har hatt piercing i navlen i ca 8 år. Så tror ikke ditt gror igjen heller :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Du kan også prøve å ta piercing en i i ny og ne når du har tatt den ut :) så ser du om det fortsatt er hull der.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg hadde bare piercingen i i ca 1 år etter jeg tok den, tok den ut og hadde ikke noe i navelen på nesten to år før jeg fant ut at jeg ville ha den i igjen, var ikke grodd igjen i det hele tatt så nå har jeg kun piercing i navelen i perioder (for det meste om sommeren) :)

Forrige gang jeg var gravid tok jeg den ut etter noen uker:) hulle grodde ikke og jeg satte den inn igjen når magen var flat ☺️

Den bør du ta ut før mageskinnet strekker seg for mye og du får stygge arr :(
Om det gjor igjen så får det bare være desverre.

Takker for gode svar! :-) Da er det sikkert trygt om jeg venter litt til med å ta den ut.. Vet at tidligere hvis jeg har tatt den ut, så har hullet vanligvis vært kjempetrangt etter 2-3 dager.. så trangt at jeg må presse stanga gjennom hullet, og gjerne begynne å blø litt.. men da har ikke magen vokst i tillegg, så mulig det ikke skjer nå :p Har bare en liten babykul enda, så satser så at den kan sitte i litt lengre! :-)

tok den ut med førstemann rett før fødselen pga jordmora sa det..
men droppa det de andre 4 gangene og ingen ting skjedd med den :)

Back
Topp