Navlen

janeanett

Forelsket i forumet
Har navlene til deres små grodd/tørka ut ordentlig?
Navlen til Tim Oliver tørker litt, så detter det av og blir bløtt igjen. Slik at det må renses og kommer litt inni bodyen..
Hadde han med til legen på min 9 ukers kontroll (forsinket 6 ukers kontroll[;)]) 
og han hadde på et eller annet så den skulle tørke ut sa han.
Men det var to uker siden, og det er like ille enda!
 
Mener Theodors navle grodde seg fin mye tidligere. [8|]
 
Ronja sin har vært fin helt siden siste biten av navlestrengen datt av [:D] Var vell et par uker tror jeg [;)]
 
Jenny sin er fin. Har vært fin nå lenge.
 
 
natalie sin stump falt av vel ei uke etter fødselen

 
Jenny sin datt faktisk av etter 3 dager og ble kjempe fin etter en uke.
 
Navlen til Vetle "datt av" noen dager etter vi kom hjem fra sykehuset, og har egentlig vært fin siden da! Det var jo rart det skulle ta såå lang tid?
 
Jeg spurte helsesøster og lege om akkurat dette i forrige uke. Og de svarte at noen ganger vokser det granulasjonsvev nederst i navlen, og da vil det ikke gro. Da brukte de å ha lapis (tror det var det) på for å "koke" dette ut.
 
Lucas sin er helt fin den og..
 
Jeg renser med klorhexidin jevnlig.
En gang jeg gjorde det, datt det nesten av noe som hadde størkna, og da tenkte jeg at jeg skulle dra det av. Men samtidig kom det noe som absolutt ikke var tørt ut av navlen, en liten klump som bare hang igjen i en liten "tråd"..
Da skvatt jeg og tørte ikke å røre så mye mer.. Ser nesten ut som om det er en klump som skulle vært ute, men som ikke er blitt kuttet helt av???
 
Hadde han jo med til legen, og da hadde han på noe brunt gæsj nedi navlen som skulle hjelpe med å tørke ut. Men det er jo over tre uker siden, og har fortsatt ikke blitt bra.
Nevnte alt dette til legen, men han sa ikke noe mer enn at han hadde på den greia.  
 
Hadde jeg fått ha bilen min i fred nå, så hadde jeg dratt på helsestasjonen i mårra!! [:D]
 
ORIGINAL: lille_blomst

tror ikke du skal dra av noe. det må falle av av seg selv.

 
Jepp.. Skulle bare dra av den tørre skorpa, for den var egentlig løs, skulle bare hjelpe litt.. Men så satt den fast i den bløte tingen.. Da ga jeg meg fort!! [;)]
 
Back
Topp