Navlen

JaaaBaby <3

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Jonas er nå 10-11 uker og det er fortsatt litt sånn stivnet gul/grønt væske på/rundt navlen hans. Er dette normalt eller burde det gitt seg for lenge siden?
Han mistet jo navlestumpen ila den første uken, så det er jo lenge siden det falt av.
Det kan gå mange dager uten at det er noe der, men så plutselig er det kommet litt stivnet væske der igjen..sånn har det vært hele tiden. Hvordan er navlen til deres babyer?
 
Navlen til min er tørr og fin. Legen sjekket dette ved 6 ukers kontrollen og sa at alt så fint ut - sjekket hun ikke navlen til din da?
 
Helt tørr og fin her :) Tror jeg ville fått det sjekket :)
 
Navlen til min er tørr og fin. Legen sjekket dette ved 6 ukers kontrollen og sa at alt så fint ut - sjekket hun ikke navlen til din da?
Helt tørr og fin her :) Tror jeg ville fått det sjekket :)

Ja ok. Nei, jeg vet ikke om hun sjekket den..hun sa aldri noe om navlen hans i hvertfall. Ja, jeg må nesten ta å ringe legen til mandag da.. huff! Skulle kanskje reagert på det for lenge siden, men jeg tror egentlig den har vært fin lenge og at den begynte å væske litt igjen i går kveld.. jeg har liksom ikke fulgt så godt med på den, eller at jeg ikke har sett så nøye etter på den. Jeg husker at det har vært bittegranne stivnet væske der noen ganger, men nå var det plutselig en del der og det var kommet på bodyen også..å sånn har det aldri vært tidligere. Håper bare ikke han har hatt noe ubehag med det.. han reagerer i hvertfall ikke når jeg tar det bort med q-tips... :(
 
Har samme problemet, ser på bodyen at det kommer veske ut, så i dag luktet jeg på navel og det luktet rett og slett ringt!!!
 
Har samme problemet, ser på bodyen at det kommer veske ut, så i dag luktet jeg på navel og det luktet rett og slett ringt!!!

Ja ok.. Jeg har ikke merket noe lukt, men skal ta å lukte på han når han våkner. Men uansett så burde det jo ikke kommer noe væske ut enda..min er snart 11 uker gammel:)
 
Min er snart 8 uker gammel, og han får også veske i navlen. Var hos legen forrige uke og hun sa ikke noe om det. Vet ikke helt om hun så på navlen heller da. :-O
 
Jeg tenker uansett å reise ned til helsestasjonen i morgen slik dem kan få sett på den, så er jeg værtfall på den sikkre siden ;)
 
Min er snart 8 uker gammel, og han får også veske i navlen. Var hos legen forrige uke og hun sa ikke noe om det. Vet ikke helt om hun så på navlen heller da. :-O
Jeg tenker uansett å reise ned til helsestasjonen i morgen slik dem kan få sett på den, så er jeg værtfall på den sikkre siden ;)

Ja :) Jeg ringer legen i morgen og får meg en time sånn at de kan se på det:)
 
Mi og hadde da, men ringte helsestasjonen når hu va 5 veker! Va villkjøtt så ein liten runde med Lapis så forsvant sivingo! :) detta kan helsesøster fiksa om det er det samme! :)
 
Mi og hadde da, men ringte helsestasjonen når hu va 5 veker! Va villkjøtt så ein liten runde med Lapis så forsvant sivingo! :) detta kan helsesøster fiksa om det er det samme! :)

Ja, ok :)Fikk ikke time hos legen før neste tirsdag, men skal på hs til onsdag så da skal jeg få hs eller legen der til å se på det i mellomtiden:)
 
Ser du at huden er rød og litt "gjennomsiktig" noen plass i navlen, så kanskje det er lapis som skal til? Storesoster lakk væske gjennom navlen, var dysmatur(ikke férdig utviklet ved fødsel) så forbindelse fra navle og mot blæra var ikke lukket så det kom litt væske, ordnet seg selv :)
 
Ser du at huden er rød og litt "gjennomsiktig" noen plass i navlen, så kanskje det er lapis som skal til? Storesoster lakk væske gjennom navlen, var dysmatur(ikke férdig utviklet ved fødsel) så forbindelse fra navle og mot blæra var ikke lukket så det kom litt væske, ordnet seg selv :)

Neida, både hs og legen har nå sett på den og de mente den så helt fin ut og at den var grodd så det var ikke nødvendig med lapis.. fikk fusidin salve som jeg smører navlen med :)
 
Back
Topp