Navlen

Poohbear

Forelsket i forumet
Skulle tro dette var min første, men jeg husker ingenting omtrent fra de andre var nyfødte :-/
Men er det normalt at det skal blø fra navlestumpen? Lukter litt rart av den også...

Last edited:
Husker lite fra nr.1 jeg og :P Men, her blødde det og luktet rart. Så falt den av og nå har hun fremdeles litt skorpe som blør og lukter litt..helsesøster sa det så fint ut :)

Det blødde litt og det stinket, så falt den av og det blødde fortsatt.
Nå er den finfin

Tusen takk for svar <3 Da virker det som om det er normalt. :-)

Blir jo nekrose .. så lukter jo dødt, rett og slett... skyll på saltvann. (F.eks fra pipetter de har på dagligvare.. tror det var otribaby) så tørk forsiktig rundt etterpå. En mepore lapp til å dekke over er også fint. Bare legg den over for å beskytte klær eller at noe kommer borti så mye. Litt blod vil det være. Dersom det blir rødt eller mye puss får du bare helsesøster til å se på det.

Hadde ikke før kommentert her før navelen datt av når mannen skiftet bleie. Helt supert, da slapp jeg å se den også :p

I går var vi på sykehuset for at barnelegen skulle sjekke babyen (er bare barnelege hver tirsdeg på sykehuset, så må ned for sjekk hvis du har reist hjem før tirsdag). Navlestrengen falt av mens vi var der i går, og da sa barnelegen at hvis den ytterste ringen på navlen var hoven rød og betent var det viktig å gå til legen. Det som lå igen inni ville forsvinne etterhvert, og var ikke farlig. Er bare å vaske den jevnlig.

Den lukta så blødde det litt så datt den av. Så kom det litt blod og så var den finfin her også

Med begge mine så har den detti av i to omganger. Først selve navlesnoren også en liten del som blir sittende igjen. Når den siste delen har detti av så er navlen helt fin. Jeg hadde glemt det fra nr 1 men når det skjedde med nr 2 så kom jeg på det.

Her datt klumpen av på dag 12. Da var det kun en gul "flekk" igjen. Den har gradvis krympet, men fortsatt litt igjen. Renser bare med vann når det ser nødvendig ut og tørker :)

Litt lukt er normalt ja. Blødde ikke så mye, men det kom litt blodrester etterhvert som den løsnet.

Nå har "hoveddelen" løsnet her:p Men det er fremdeles igjen noe "rusk" inni selve navlen, skal jeg rense inni der med q-tips, eller skal jeg bare rense rundt slik jeg gjorde før klumpen falt av?:) Og så har han blitt litt rød og tørr på ene siden, er det normalt?:) *Førstegangs og uvitende*:p

Nå har "hoveddelen" løsnet her:p Men det er fremdeles igjen noe "rusk" inni selve navlen, skal jeg rense inni der med q-tips, eller skal jeg bare rense rundt slik jeg gjorde før klumpen falt av?:) Og så har han blitt litt rød og tørr på ene siden, er det normalt?:) *Førstegangs og uvitende*:p
Uvitende her og, har renset med bare vann og tørket godt når den ser litt "tilgriset" ut her :) fikk beskjed om å bruke pyrisept hvis det kom mye væske ut. Var rød og tørr på litt her og, helsesøster sa det va helt normalt da det har jo råtnet :p ser den ellers tørr og fin ut så trenger den ikke røres. Har fulgt instinktet mitt her og det har gått veldig godt :) Neeeesten ferdig grodd og stumpen datt av for 8 dager siden :D

Uvitende her og, har renset med bare vann og tørket godt når den ser litt "tilgriset" ut her :) fikk beskjed om å bruke pyrisept hvis det kom mye væske ut. Var rød og tørr på litt her og, helsesøster sa det va helt normalt da det har jo råtnet :p ser den ellers tørr og fin ut så trenger den ikke røres. Har fulgt instinktet mitt her og det har gått veldig godt :) Neeeesten ferdig grodd og stumpen datt av for 8 dager siden :D
Men rensa du da inni navlen, eller bare rundt slik som da stumpen satt på?:-) Den ser veldig fin ut her, bortsett fra det "gugget" inni der:-P Men kan han bade ordentlig nå tro, eller må jeg passe på navlen til alt rusket er borte? :-) Mye rare spørsmål man sitter inne med:-P

Her rensa/tørka jeg rundt kanten med en tørr q-tips en gang til dagen, og den falt av i går. Jenta vår er bare 4 dager gammel, så syns det var veldig raskt :-P Fortsetter nok å rense/tørke med q-tips til den gror helt, men ser veldig fin ut :-)

Men rensa du da inni navlen, eller bare rundt slik som da stumpen satt på?:-) Den ser veldig fin ut her, bortsett fra det "gugget" inni der:-P Men kan han bade ordentlig nå tro, eller må jeg passe på navlen til alt rusket er borte? :-) Mye rare spørsmål man sitter inne med:-P
Her renser jeg fint rundt og i, men ikke sånn at jeg trykker :) tørker veldig godt etterpå. Når det kommer til bading så lar jeg navelen ligge under vann nå, tørker også veldig godt da og. Men fra dette er første gang jeg badet henne etter at stumpen falt av pga jeg følte meg ikke helt trygg når det var så "ferskt"

Har ikke sett behov for å rense. Den falt av på dag 6. Da badet jeg han og sørget for å tørke godt:) Tenker at det er greit å ikke røre så mye med mindre det er puss eller fukt der.

Dille minst mulig så lenge det ikke er betent, elles gror det bare saktere.

Vi vasket bort størknet blod rundt navlen, og lot den ellers være i fred

Back
Topp