Navlebrokk

tsktsk

Blir kjent med forumet
Lille her har navlebrokk, det vistes ikke de første ukene, men har nå bare blitt større og større. Visstnok ikke så uvanlig på premature/for tidlig fødte. Vi har vært hos lege for sjekk, de sier der vil lukke ser av seg selv.
Men for meg virker det som den kan være kilden til smerter og myye pressing/trykking/mageknip hos tuppa. Andre som har opplevd dette? Hun presser på hele døgnet. Brokket er mykt når hun ikke presser, men hardt NPR hun gjør det og man kan se tarmene ( tror jeg?) kveile seg inni der..
[emoji45]
 
Vår har også dette. Sykehus og helsestasjon har forsikret seg om at dette ikke gjør vondt. Men har samme erfaring som deg, hun ligger ofte og trykker og presser og våkner av vondt i magen etter hver hvil. Jeg også tenker det har sammenheng med brokken, uten å ha faglig belegg for å si det..

Det positive er jo at det er lett å vite om hun har luft i magen da. Er brokken helt myk og holder seg nede når jeg trykker på navlen er det ikke luft. Popper navlen opp med en gang er det luft der.
 
Vår har også dette. Sykehus og helsestasjon har forsikret seg om at dette ikke gjør vondt. Men har samme erfaring som deg, hun ligger ofte og trykker og presser og våkner av vondt i magen etter hver hvil. Jeg også tenker det har sammenheng med brokken, uten å ha faglig belegg for å si det..

Det positive er jo at det er lett å vite om hun har luft i magen da. Er brokken helt myk og holder seg nede når jeg trykker på navlen er det ikke luft. Popper navlen opp med en gang er det luft der.

Åh, nesten fint å høre at andre også har det, og opplever det litt likt! Ja, de har forsikret oss også om at det ikke er vondt..
Ah, visste ikke det med luft og at den poppe opp dersom det er luft.. da er det stort sett mye luft på lille da! Og hvis det er «bare» derfor hun skriker vil det jo si at det er samstemt mellom skriking/vondt og luft/navlen popper opp[emoji28]
Er barnet ditt født til termin eller tidligere?
Takk for at du tok deg tid til å skrive![emoji4]
 
Ene tvilling her har også navlebrokk. Han er prematur og har operert bort 3 brokk i lysken. Navelbrokket poppet ut da han lå på oppvåkning etter operasjonen. Kirurgene sa det ville gå bort av seg selv. Her er alltid ute, han sliter mye med magen så har sikkert allergi han også[emoji17]
 
Åh, nesten fint å høre at andre også har det, og opplever det litt likt! Ja, de har forsikret oss også om at det ikke er vondt..
Ah, visste ikke det med luft og at den poppe opp dersom det er luft.. da er det stort sett mye luft på lille da! Og hvis det er «bare» derfor hun skriker vil det jo si at det er samstemt mellom skriking/vondt og luft/navlen popper opp[emoji28]
Er barnet ditt født til termin eller tidligere?
Takk for at du tok deg tid til å skrive![emoji4]
Hun er født til termin :)
Er jo ikke sikkert det generelt stemmer at navlen popper opp bed luft i magen- men jeg synes nå hvertfall tendensen er det her..

Hører du også at det "surkler" i tarmene? Det hører man kanskje på de som ikke har brokk også...?
 
Hun er født til termin :)
Er jo ikke sikkert det generelt stemmer at navlen popper opp bed luft i magen- men jeg synes nå hvertfall tendensen er det her..

Hører du også at det "surkler" i tarmene? Det hører man kanskje på de som ikke har brokk også...?

Vi hører veldig godt at det surkler i tarmene, kan også se sende rører på seg når brokket kommer ut hvis jeg har presset det litt inn[emoji16]
 
Forsvant plutselig over natta her. Men veldig vanlig, og så lenge du kan trykke den inn og det ikke er rødt og hovent så er det ikke noe å bekymre seg for. Selv om jeg syns det var fryktelig ekkelt o_O
 
Back
Topp