Navlebrokk

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Pjokken på 7 uker har visst fått seg et lite navlebrokk. Virker ikke å plage ham i det hele tatt, men jeg synes det er litt ekkelt at han skal ha det, og er redd for at det skal gro feil. Noen som har erfaring med navlebrokk fra før? Hvor ofte må man sjekke om det kan dyttes inn på plass, og hvor lenge hadde barnet brokk?

Småen her har også fått navlebrokk. Var innom legen med det i dag, hun sa at det ikke var noe å gjøre med og at det kommer til å gå over etterhvert[emoji4]

Sniker: navlebrokk anses som ganske harmløst, og det lukker seg såppass sakte at det vil nok ikke kunne gro feil på noe vis :) Kommer det innhold ut, dytt det på plass, men det kommer gjerne ut igjen med en gang. Sjeldent dette gjøres noe med med mindre det enda er der ved 4-5 års alder. Og ytterst sjeldent det går i klem.

Lyskebrokk derimot, kan bli en mer alvorlig sak. Disse går oftere i klem, og på gutter kan tarmen gå ned i pungen. På datteren min datt eggstokken på utsiden og la seg i klem. Ved klemepisoder hasteopereres det. Og det er gjerne planlagte operasjoner også på disse brokkene.

Hardt, blått brokk og skrikende barn er grunn til bekymring, da er det gjerne noe som er i klem.

Ble jammenmeg også lyskebrokk her, med operasjon under narkose. Uheldig han lillegutt altså. På den lyse siden så gikk operasjonen bra, og jeg bekymrer meg ikke lenger noe særlig for navlebrokket.

Ble jammenmeg også lyskebrokk her, med operasjon under narkose. Uheldig han lillegutt altså. På den lyse siden så gikk operasjonen bra, og jeg bekymrer meg ikke lenger noe særlig for navlebrokket.
Stakar lille [emoji171] Godt han er operert nå, så slipper man å bekymre seg over det. De kommer seg heldigvis raskt, men det var da ingen hyggelig lesning etter å ha svart deg på navlebrokket.

Stakar lille [emoji171] Godt han er operert nå, så slipper man å bekymre seg over det. De kommer seg heldigvis raskt, men det var da ingen hyggelig lesning etter å ha svart deg på navlebrokket.

Nei, er litt skremmende når de må i narkose mens de er så små. Men heldigvis har han kommet seg kjempefint, og virker glad og fornøyd :)

Nei, er litt skremmende når de må i narkose mens de er så små. Men heldigvis har han kommet seg kjempefint, og virker glad og fornøyd :)
Ja, det er jeg enig med deg i! Jeg synes det var veldig skummelt. Datteren vår ble først hentet i ambulanse til lokalsykehuset, og deretter kjørt videre i ambulanse til Ullevål da hun var 12 uker gammel for samme operasjon. Hun var prematur og liten med sine 3990 gram ved operasjon, og de var usikre på hvor godt hun skulle tåle narkosen. Heldigvis gikk det veldig fint, og etter 24 timer på overvåkning så dro vi hjem med en fornøyd frøken :)

Min gutt ble hasteoperert for inneklemt lyskebrokk 30/06 fem uker gammel. Gikk kjempefint heldigvis:)

Back
Topp