Navlebrokk/arrbrokk som gravid

WP:]

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Marsboerne 2023
Hei! Er det noen som har fått brokk når dere har vært gravide? Jeg ble kikkhullsoperert i slutten av april, alt var vellykket og grodde fint. Fikk beskjed om å ta det rolig en måned, men at det ikke var noe problem å bli gravid etter det. I dag er jeg 7+5 uker på vei, og har de siste 2 ukene kjent på sporadisk stikking/svie i tilknytning til navlen. Har tenkt det bare er litt gnissing mellom «noe» relatert til livmor som utvides/oppblåsthet og operasjonssåret. Men i helga oppdaget jeg at navlen har «åpnet seg» og at hullet har flyttet seg. Det ser ut som jeg sannsynligvis har fått brokk, og det har gjort mer vondt igjen i dag. Er det noen som har opplevd tilsvarende? Hvordan blir dette i kombinasjon med voksende mage? Har lagt igjen beskjed til legen og Aleris som utførte operasjonen, men ting tar liksom litt lenger tid pga ferie..

Ikke helt det samme her, men. Jeg har navelbrokk (1-2 cm over navelen) og har hatt det i flere år. Vurderte operasjon, men det har vært så lite plagsomt og ikke synlig tidligere at jeg lot være. Har «kommet på» at jeg har det nå den siste måneden, når magen har vokst. Er i uke 30 i dag, og har lite plager med det annet enn at jeg selv merker at det er der. Noen ganger stikker det litt i det, ellers er det ikke plagsomt. Jordmor sa at hvis det gjør vondt og jeg ikke får trykket det tilbake, så må jeg kontakte lege, men ellers er det bare å la det være.

Hei! Er det noen som har fått brokk når dere har vært gravide? Jeg ble kikkhullsoperert i slutten av april, alt var vellykket og grodde fint. Fikk beskjed om å ta det rolig en måned, men at det ikke var noe problem å bli gravid etter det. I dag er jeg 7+5 uker på vei, og har de siste 2 ukene kjent på sporadisk stikking/svie i tilknytning til navlen. Har tenkt det bare er litt gnissing mellom «noe» relatert til livmor som utvides/oppblåsthet og operasjonssåret. Men i helga oppdaget jeg at navlen har «åpnet seg» og at hullet har flyttet seg. Det ser ut som jeg sannsynligvis har fått brokk, og det har gjort mer vondt igjen i dag. Er det noen som har opplevd tilsvarende? Hvordan blir dette i kombinasjon med voksende mage? Har lagt igjen beskjed til legen og Aleris som utførte operasjonen, men ting tar liksom litt lenger tid pga ferie..
Jeg har arrbrokk som dukket opp i graviditeten etter en kikkhullsoperasjon 3år tidligere. Var i perioder av graviditeten plaget av den, innimellom ganske vond. Men legen min sa at de ikke kunne gjøre noe med den så lenge jeg var gravid, for den ville ikke gro ordentlig hvis den blei operert når jeg var gravid pga for mye trykk på området(kom rundt uke 20 hos meg). Jeg skulle komme tilbake etter fødsel hvis den fortsatt var vond da, men har ikke merket noe til den etter det

Back
Topp