Navle som verker

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Jenta mi er snart 7 uker gammel og navlen hennes verker enda. Den datt av da hun var 6 dager.
Har vasket med klorhexidin x 2 i 2 uker og nå x 3 i en uke. Har en mesoft kompress over som jeg bytter ved hvert bleieskift. Dette i samråd med helsesøster. Men det ser ikke ut til og hjelpe:-( Navlen blir ikke verre, men heller ikke bedre. Den lukter litt om jeg lukter helt inntil.

Hva kan jeg gjøre?
Hva vil gjøres om den ikke slutter? Om noe gjøres i det hele tatt?
Gjør det noe at den enda verker så lenge etter fødsel?

Kan legge til at hun har et lite navlebrokk. Helsesøster mener dette vil ordne seg av seg selv.
Kan det være derfor navlen verker?
 
Jenta mi er snart 7 uker gammel og navlen hennes verker enda. Den datt av da hun var 6 dager.
Har vasket med klorhexidin x 2 i 2 uker og nå x 3 i en uke. Har en mesoft kompress over som jeg bytter ved hvert bleieskift. Dette i samråd med helsesøster. Men det ser ikke ut til og hjelpe:-( Navlen blir ikke verre, men heller ikke bedre. Den lukter litt om jeg lukter helt inntil.

Hva kan jeg gjøre?
Hva vil gjøres om den ikke slutter? Om noe gjøres i det hele tatt?
Gjør det noe at den enda verker så lenge etter fødsel?

Kan legge til at hun har et lite navlebrokk. Helsesøster mener dette vil ordne seg av seg selv.
Kan det være derfor navlen verker?
Hei!
Vanligvis pleier navlen gro og tørke inn i løpet av et par uker. Dersom det fortsatt kommer puss ut av den, vil jeg anbefale at du kontakter fastlegen for å vurdere om det evt. bør tas en bakterieprøve. Ellers er det viktig at navlen får ligge mest mulig tørt. Brett gjerne ned bleiekanten, slik at navlen ligger fritt. Istedet for å dekke til navlen, vil jeg anbefale at du heller skifter tøy ofte.Dersom datteren dinskulle få feber, må du kontakte lege med en gang. Det at navlen ikke vil gro, kan også skyldes at det er såkalt villkjøtt igjen. Dette kan evt. pensles med lapis og forsvinne. Din lfastlege eller helsestasjonslegen kan avgjøre dette. Lykke til med å få navlen til å gro. Hilsen Elin.
 
Sånn var navlen til min sønn også, og jeg brukte lapis-stift og da var det bra igjen allerede dagen etter. (Beklager om jeg kupper tråden..)
 
Takk for svar alle sammen :)
Kommet i gang med lapis behandling og det er mye bedre allerede :)
 
Back
Topp