Hva renser dere navlen med? Har bare brukt vann å tørket godt etterpå, men hører noen bruke pyrisept, er det nødvendig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Brukte litt klorhexidin
Er så rart å forskjellige beskjeder man får! Vi fikk beskjed om å bade hun nesten vær dag!! Har ikke gjort det da jeg syns det var litt overdreventFikk beskjed om å la den være i fred, bortsett fra å tørke med q-tips etter bad. Men vi fulgte også rådet om å ikke bade noe særlig de første ukene, fikk sitt første hjemmebad for noen dager siden. Hun er 3 uker straks og det er ikke antydning til at det har vært navlestump der heller, ser ut som det alltid har vært en flott navle
Vi har vasket henne med en klut med vann og noen dråper babyolje istedet for å bade. HS skrøt av hvor fin nalvlestumpen var og at huden ikke hadde sprukket, hun var imot å bade baby ofte også.Er så rart å forskjellige beskjeder man får! Vi fikk beskjed om å bade hun nesten vær dag!! Har ikke gjort det da jeg syns det var litt overdrevent
Oisann - jeg trodde pyrisept og klorheksidin var det samme... Her blør det fortsatt fra navlen, halvannet døgn etter at den falt av. Det ser ut som det er et lite "hull" i midten. Da skal jeg slutte å bruke pyrisept i hvertfall!Vi har vasket henne med en klut med vann og noen dråper babyolje istedet for å bade. HS skrøt av hvor fin nalvlestumpen var og at huden ikke hadde sprukket, hun var imot å bade baby ofte også.
At de sier så mye forskjellig gjør at man må stole mer på seg selv som mor og gjøre det man selv føler er riktig
Til dere som bruker pyricept: det hemmer groingen av sår. Vil heller anbefale klorhexedin
Lærte det gjennom piercing, de frarådet å bruke pyricept da det forsinket helingen. De har samme effekt på bakteriedreping, men ikke på groprosess. Nå kan jeg selvsagt ta feilOisann - jeg trodde pyrisept og klorheksidin var det samme... Her blør det fortsatt fra navlen, halvannet døgn etter at den falt av. Det ser ut som det er et lite "hull" i midten. Da skal jeg slutte å bruke pyrisept i hvertfall!
Her er det ikke behov for mye rens -det siver bare litt blod. Så har gått over til å bruke rent vann og tørke godt. Det ser foreløpig fint utLærte det gjennom piercing, de frarådet å bruke pyricept da det forsinket helingen. De har samme effekt på bakteriedreping, men ikke på groprosess. Nå kan jeg selvsagt ta feil