Navelen

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Tips mot ein stinkende navel? Ser ut som navlestrengen ramler av snart. Han er 5 dager. Men henger for godt til at eg kan lure den av. Men nå stinker den. Akuratt bada og stinker likevel :/ vaska med kokt vann i går kveld. Ser fint ut men kan ikkje kjenne på denn lukta i flere dager :p

Har du prøvd å rense ofte med ns med klorheksidin eller pyrisept? Gjerne flere ganger i løpet av dagen.

Har ikkje prøvdt det. Dei sa på sykhuset at eg ikkje trengte og gjør noe om den såg fin ut. Mener og huske eg vaska med kokt vann med dei to eldste. Får sjekke medesinskapet hva eg har. Mener det er ein spray med noe der :)

Fant pyrisept i skapet. Står klart til neste stell :p prøvde litt med kokt vann ved sist bleie skift. Og den ser ut til og nærme seg klar til og falle av. Men er litt for mye til at eg kan ta den av selv. Navlestrengen er værre en alle bæsje bleiene til sammen :p mannen får frysninger bare eg snakker om den :p hehe

Hvor ofte steller dere nsvlestrengen ?

Jeg har brukt litt sterilt vann, men har valgt å ikke stelle mer nå før den faller av. Det blør litt fra undersiden, men ikke noe puss.

Kjenner ikke noe lukt, men den er tørr og fin. Men håper den snart faller av, får litt hetta av den :D

Kan ikke huske værken lukt eller at vi stelte på storebror :O mye som har glidd vekk ser jeg. Blir spennende tid frammover selv som andregangs :p

Eg fikk beskjed sist om at vi skulle la navlestrengen være heilt i fred, ikkje rense eller vaske med mindre det var grunn til å tru den var betent..

I natt ramla den heldigvis av! :p nå lukter det ikkje :) kommer til og vaske litt nå etterpå. Men det ser ut som navelen luker seg fint nå :)

Sniker fra en annen gruppe. Den stinka hos frøkna vår og, men lot den bare være i fred likevel :-) Ikke lenge etter datt den når en bleie skulle av.

Back
Topp