Nav...

Millan

Glad i forumet
Junibarna 2015
Kan noen svare meg på dette? Mannen min og eksen hans har ungene 50/50. Det står 40/60 på papiret på hvert sitt barn, noe hun nekter å forandre på (ny mekling til fredag, da jeg og mannen ikke syns dette er greit).
Hun er sjalu da vi tilsammen har det greit økonomisk og søker derfor bidrag for ungen som "bor" hos henne. Mannen min svarer med å søke for det andre barnet. Kravet blir da at vi skal betale 2200 i mnd til henne og hun 1700 til oss. Greit nok, men Vi betaler hun gjør ikke.

Mannen min får forskudd av nav på 780kr i mnd frem til de stopper det opp da han tjener for mye. Vi fortsetter å betale 2200kr, får ingenting tilbake.
Nav sender krav at vi må betale de 5000kr tilbake fordi vi fikk forskudd vi ikke hadde "krav" på. og det står i parantes at det "burde" vi ha skjønt.

Men igjen. Det er jo hun som skylder Nav pengene??? Ikke vi?? Kjenner jeg blir irritert! Hun skylder nav maaaange penger for ett eldre barn i tillegg som ikke er min mann sitt. Så Nav vil jo ha penger fra noen. Men hvorfor straffe oss?
Kjenner jeg er skikkelig lei meg, og irritert og ikke minst sint.

Mannen min har sendt klage til nav, men de nekter å høre :(

Høres ut som en kinkig situasjon å havne i. Kjipt når foreldre ikke kan samarbeide. Men kan ikke mannen din fra nå av, siden han vet at hun ikke betaler for seg, trekke 1700kr fra 2200, og bare gi henne de resterende 500kr. Da blir det ikke noe kluss framover hvertfall. Hvis hun lurer på hvorfor så er jo forklaringen enkel. Egentlig burde man jo gjort dette fra første dag, de bytter jo egentlig bare penger..

Høres ut som en kinkig situasjon å havne i. Kjipt når foreldre ikke kan samarbeide. Men kan ikke mannen din fra nå av, siden han vet at hun ikke betaler for seg, trekke 1700kr fra 2200, og bare gi henne de resterende 500kr. Da blir det ikke noe kluss framover hvertfall. Hvis hun lurer på hvorfor så er jo forklaringen enkel. Egentlig burde man jo gjort dette fra første dag, de bytter jo egentlig bare penger..

Det er akkurat hva vi prøver å si til henne og. Sa at vi heller kunne ha en privat avtale. Men hun nekter plent! Så regningene går igjennom nav. Vi har prøvd å lage en avtale med dem og, men de nekter og. Er vanskelig da det visstnok er to forskjellige saker siden det er to forskjellige barn...

Det er akkurat hva vi prøver å si til henne og. Sa at vi heller kunne ha en privat avtale. Men hun nekter plent! Så regningene går igjennom nav. Vi har prøvd å lage en avtale med dem og, men de nekter og. Er vanskelig da det visstnok er to forskjellige saker siden det er to forskjellige barn...
Aha, da forstår jeg mer. Tenkte ikke at regningene gikk gjennom NAV, så jeg tenkte at hallo, ikke betal da. Men det er jo urimelig at hun kan komme unna dette, men ikke dere. Hva sier NAV til det da? Hvor høyt opp går klagen deres? Menn kan jo få lønnstrekk dersom de ikke betaler bidrag, det burde være felles for begge kjønn dersom man ikke betalte.

Høyres bedre ut at ein ordnar papira slik at det står 50/50. At det i det heiletatt sår 60/40 på kvart barn, er utruleg i seg sjølv.
Dessverre er ikkje NAV dei beste å ha med når det gjelder slikt.

Lykke til på fredag.

Uff for en kjip situasjon å være i. Det er jamen ikke bare bare å skal samarbeide godt alltid.
Jeg ville ordnet papirene så det står 50/50

Mannen kommer nok til å stå på sitt til fredag ja :) Men det som irriterer meg akkurat nå er de 5000 nav krever tilbake av oss.
Men de nekter å sette de sakene opp mot hverandre da det gjelder to forskjellige barn. Slik er systemet sier de bare. Og så har de "forståelse" at mannen min syns det er kjipt da de kan se at han betaler alt og gjør opp for seg, mens den andre parten ikke... blææææ

Men kan ikke mannen din betale de 5000,- for så å sette purring/inkasso på henne da? Da vil han vel få tilbake pengene han har krav på..?

Men kan ikke mannen din betale de 5000,- for så å sette purring/inkasso på henne da? Da vil han vel få tilbake pengene han har krav på..?
Ja det var lurt. Så det på luksusfellen i forrige uke, at man kunne gjøre sånn fra privatperson til privatperson.

Det skal jeg undersøke:)

Eksen møtte ikke opp på mekling i går. Smart.... Advokat neste :/

Ville uansett betalt regningen så han ikke får betalingsanmerkninger ;)
Bedre å kontakte advokat, de fikser dette med enten eksen eller nav ;)

Ja han ringte nav igjen her om dagen og skjønte han hadde ikke noe valg.. Men altså dritt nav, og dritt eks.
Liker ikke slikt tull:P

Ja han ringte nav igjen her om dagen og skjønte han hadde ikke noe valg.. Men altså dritt nav, og dritt eks.
Liker ikke slikt tull:P

Nav må nok bare ha faste regler på dette så det ikkr sklir ut.. Så det ligger nok mer på eksen..
Men en advokat fikser dette, og da blir både nav og eksen tvunget til å ordne opp i ting ;)

Nav må nok bare ha faste regler på dette så det ikkr sklir ut.. Så det ligger nok mer på eksen..
Men en advokat fikser dette, og da blir både nav og eksen tvunget til å ordne opp i ting ;)

Ser den. Bare litt oppgitt.

Ser den. Bare litt oppgitt.
Skjønner deg godt! Skjønner ikke hvorfor noen (enten det er mødre eller fedre) skal være så tverre ved samlivsbrudd, og liksom prøve å ødelegge. Gjør ting så mye vanskeligere, og det tvinger jo begge parter til å måtte snakke sammen enda mer enn om alt hadde gått på skinner. Og den hun ender opp med å straffe er jo seg selv.

Back
Topp