NAV

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Har dere fått foreldrepenger?? Sist måned (feb) fikk jeg utbetalt pengene en uke for sent ( altså, 5.mars) og de hadde skattet meg 50%! Kranglet mye med de og skattekontoret. Fikk beskjed at feilen lå hos NAV, så den 13. mars fikk jeg utbetalt det de hadde skattet for mye. Nå ligger det ingen betaling på mine sider og jeg ringte NAV i går, fikk beskjed om at der har skjedd noe igjen, så nok engang vil jeg få pengene mine utbetalt sent. Jeg får jo purregebyr da jeg har fast trekk 1. i mnd på alle regninger. Syns det er irriterende og slitsomt at NAV skal rote sånn. Er det bare jeg som opplever det slik eller får dere andre pengene deres til riktig tid?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg får penger direkte fra arbeidsgiver så her merkes ingen forskjell fra inntekten som jeg har til vanlig;)

Celia 11.01.14

Ikke vært noe krøll her enda i alle fall.

Jørgen 12.02.14 <3

Jeg får også pengene gjennom arbeidsgiver, så der blir det heldigvis ikke tull.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ikke opplevd noe forsinkelser enda heldigvis :)

<3 gull gutten født 02.02.2014<3

Jeg får pengene en uke før. Men så har det jo vært et helvete med dem helt siden november i fjor, så jeg forestiller meg at de utbetaler tidligere til meg for å gjøre det godt igjen :-P men den første utbetalingen måtte jeg purre på. For da hadde de selvfølgelig surra det til.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her er det bare tull med NAV, jeg er så lei av å krangle med dem!

Eg har så langt fått de som eg skal :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Det var rot med første utbetaling (feb) for den var ikke aktivert, så fikk pengene 3. Mars. Mars utbetalingen kom 19.mars. Liker ikke at det ikke er fast dato for da blir det litt uoversiktlig og om jeg ikke får april utbetalingen før siste april så blir det lenge i mellom og jeg føler meg rik i starten og risikerer overforbruk ;)

Gikk ut i permisjon 5.2, fikk ikke penger før 10.3, da hadde jeg ikke fått penger siden 20.1! Banken trua med å ta bilen for å si det sånn! Nå fikk jeg penger tidlig da, men merkelig at noen får tidlig og andre sent

Sent from my LT26i using Tapatalk

Har ringt å kranglet med de i dag. De skjønner ikke hvorfor forvaltning ikke har lagt inn "fast betaling" som går automatisk. Så det er ikke kjørt noen lønn til meg og da blir det vel å få de sent igjen. Nesten så jeg gleder meg til å jobbe igjen, er så lei av NAV!

Her fikk vi penger etter 1,5 måned uten :S Bare tull fra NAV sin side, som tuller vekk alt og bare styrer.. Nå har jeg heldigvis lært fra tidligere - ta kopi av alt, og be om alt skriftlig (avtaler med NAV O.L)..
Ringte alle steder hvor vi hadde regninger og fikk utsettelse / avdragfrihet, så slapp vi purregebyr på noe :)
Samtidig hadde jeg lagt av noen tusenlapper, bare sånn i tilfelle NAV skulle tulle igjen.. Det lønte seg gitt... Skal ikke være nødvendig, men!

Her fikk vi penger etter 1,5 måned uten :S Bare tull fra NAV sin side, som tuller vekk alt og bare styrer.. Nå har jeg heldigvis lært fra tidligere - ta kopi av alt, og be om alt skriftlig (avtaler med NAV O.L)..
Ringte alle steder hvor vi hadde regninger og fikk utsettelse / avdragfrihet, så slapp vi purregebyr på noe :)
Samtidig hadde jeg lagt av noen tusenlapper, bare sånn i tilfelle NAV skulle tulle igjen.. Det lønte seg gitt... Skal ikke være nødvendig, men!
Jeg leier, så gruer meg til jeg må ringe huseier igjen for si at jeg blir sen med husleia. Er jo bare tull. Har aldri vært sen med noen betalinger før nå. Er en liten mulighet for at jeg rekker å få pengene på mandag, men tviler. I følge kontrakten har huseier rett til å kaste meg ut om jeg ikke betaler i tide. Greit at det skjer en gang, men måneden etter også? Hadde ikke orket å styre med sånne leietakere om det var jeg som eide leiligheten, så ser jo hvor han kommer fra. Slitsomt at NAV ikke har mer orden! Lurer noen ganger på om det er kompetente mennesker som faktisk jobber der..

Jeg leier, så gruer meg til jeg må ringe huseier igjen for si at jeg blir sen med husleia. Er jo bare tull. Har aldri vært sen med noen betalinger før nå. Er en liten mulighet for at jeg rekker å få pengene på mandag, men tviler. I følge kontrakten har huseier rett til å kaste meg ut om jeg ikke betaler i tide. Greit at det skjer en gang, men måneden etter også? Hadde ikke orket å styre med sånne leietakere om det var jeg som eide leiligheten, så ser jo hvor han kommer fra. Slitsomt at NAV ikke har mer orden! Lurer noen ganger på om det er kompetente mennesker som faktisk jobber der..

Forstår frustrasjonen, det er litt verre når man er leietaker :( Men huseier har uansett ingen rett til å sette deg ut på gata!
Snakket med NAV senest i dag, de hadde satt feil dato på vedtaket mitt - så pengene mine ble stoppet for 4 dager siden (kun fått for én måned..), så saksbehandleren måtte ta opp igjen saken min.. Men det hadde dem ikke tid til denne uka.. Får lyst til å rive av meg håret! :P

Forstår frustrasjonen, det er litt verre når man er leietaker :( Men huseier har uansett ingen rett til å sette deg ut på gata!
Snakket med NAV senest i dag, de hadde satt feil dato på vedtaket mitt - så pengene mine ble stoppet for 4 dager siden (kun fått for én måned..), så saksbehandleren måtte ta opp igjen saken min.. Men det hadde dem ikke tid til denne uka.. Får lyst til å rive av meg håret! :P
Herlighet! Håper det ordner seg raskt. Skulle likt at de på NAV fikk utbetalt lønnen sin sent så kanskje de skjønner hvordan vi andre har det

Jeg fikk første utbetaling (i år!!!) i dag!

Back
Topp