Nav !!!

85modell

Glad i forumet
Æ e student, og har ikke jobba 6 mnd av de siste 10 mnd.... Eneste æ får fra nav er engangs stønad.... Pappan får ikke pappa perm de 12/14 ukan de ska ha.... Så ingenting har han rett på....

Sent from my iPhone using BV Forum

Æ e student, og har ikke jobba 6 mnd av de siste 10 mnd.... Eneste æ får fra nav er engangs stønad.... Pappan får ikke pappa perm de 12/14 ukan de ska ha.... Så ingenting har han rett på....

Har pappa rett på foreldrepenger, så kan far ha foreldrepenger dersom mor er i aktivitet i henhold til § 14-13.

Jeg får stipend i tillegg.... Å må ta fri et å...

Har pappa rett på foreldrepenger, så kan far ha foreldrepenger dersom mor er i aktivitet i henhold til § 14-13.

Skal han ha d må han være hjemme, å jeg må enten studere eller jobbe.... Så han får jobbe siden han tjener mest av oss...

Skal han ha d må han være hjemme, å jeg må enten studere eller jobbe.... Så han får jobbe siden han tjener mest av oss...

Det er riktig det . At du må studere el jobbe da. Jeg trodde du fremdeles var student ser du . Pappa får jo penger for å være hjemme med barnet, så dere mister jo ikke penger. Med mindre han tjener mer enn 6 x grunnbeløpet, som nå er 511 470 kr i året.

Om jeg var deg hadde jeg sjekket ut med nav for sikkerhets skyld. De har egen Facebook side. Brukt de mye, og jeg fikk beskjed om at mor MÅ ikke jobbe når far tar ut fedrekvoten. Hun kan velge å gå ulønnet, men mulig det er annerledes når du mottar engangs stønad..

Sent from my iPad using BV Forum

Det gjør han..... Så lønner seg ik at han e hjemme.... Men vil sjøl være hjemme m den lille :)

Det gjør han..... Så lønner seg ik at han e hjemme.... Men vil sjøl være hjemme m den lille :)
Skjønner ikke hvordan det ikke kan lønne seg at han går hjemme? Han taper jo ikke noe penger på å gå hjemme, han skal jo få foreldrepenger fra Nav som skal tilsvare lønna.

Hvis han tjener over 6 g taper han på å gå hjemme. Mannen min tjener også over så han får ikke penger fra Nav på hele inntekten sin.
Men nå tar han bare en dag i uken ikke 12 uker i strekk.

Hvis han tjener over 6 g taper han på å gå hjemme. Mannen min tjener også over så han får ikke penger fra Nav på hele inntekten sin.
Men nå tar han bare en dag i uken ikke 12 uker i strekk.
Ja, men hvis man tjener så bra klarer man seg fint på mindre mener nå jeg da. Man får jo penger opp til grensa. Og hva er viktigst, penger eller tid med barnet sitt?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, men hvis man tjener så bra klarer man seg fint på mindre mener nå jeg da. Man får jo penger opp til grensa. Og hva er viktigst, penger eller tid med barnet sitt?

Du spurte jo om hvordan dem kunne tape på det for dem får jo tilsvarende lønna fra Nav. Å det er det jo ikke alle som gjør. Ettersom Nav har satt en grense. . Sa ikke at en ikke klarer seg med mindre. Heller ikke at tid med barnet er mindre viktig enn å tjene godt.

Utgiftene blir gjerne høyere ettersom lønnen stiger. For de fleste er det sånn at jo mer de får inn jo mer går ut, og da kan det for noen bli vanskelig å få mindre selvom det høres rart ut for oss vanlig dødelige :-) Er jo selvfølgelig ingenting som er viktigere enn å være med barnet, men da må man kanskje ta ut ferie isteden, og kvalitet er jo dessuten like viktig, om ikke viktigere enn kvantitet :-)

Jeg fikk fullt stipend og studielån som stipend ett år ...når jeg studerte og fikk barn ... Du må gjerne snakke med Lånekassen :)

Utgiftene blir gjerne høyere ettersom lønnen stiger. For de fleste er det sånn at jo mer de får inn jo mer går ut, og da kan det for noen bli vanskelig å få mindre selvom det høres rart ut for oss vanlig dødelige :-) Er jo selvfølgelig ingenting som er viktigere enn å være med barnet, men da må man kanskje ta ut ferie isteden, og kvalitet er jo dessuten like viktig, om ikke viktigere enn kvantitet :-)
Er faktisk uenig at kvaliteten er viktigere enn kvantiteten når det gjelder samvær med barna dine. Små barn har behov for stabilitet, trygghet og forutsigbarhet. Og det får de best ved at man er sammen med de mest mulig.
Jeg vokste opp med en mor som hadde lite penger, så vi hadde ikke råd til å dra på alle mulige aktiviteter. Men hun hadde tid til å leke med meg hver dag, og hjalp meg med leksene hver dag etter skolen.

Er faktisk uenig at kvaliteten er viktigere enn kvantiteten når det gjelder samvær med barna dine. Små barn har behov for stabilitet, trygghet og forutsigbarhet. Og det får de best ved at man er sammen med de mest mulig.
Jeg vokste opp med en mor som hadde lite penger, så vi hadde ikke råd til å dra på alle mulige aktiviteter. Men hun hadde tid til å leke med meg hver dag, og hjalp meg med leksene hver dag etter skolen.

Men så tenker ikke jeg på eksklusive ferier eller den slags... Bare det at flere vi kjenner som "er med barna sine" er ikke med barna sine etter min mening, de tar dem bare opp om de gråter omtrent og trykker heller på mobilen enn å underholde dem og leke med dem - da mener jeg det er MYE viktigere å være til stede når man først er der. "IPAD er verdens beste oppfinnelse, for en fantastisk barnevakt" klarte ei å si her om dagen, barnet deres gjør ikke annet enn å sitte på den fordi ingen av foreldrene gidder å leke med han

Grunnlønna og mnd lønna er forskjellig... Han taper en del på å sitte hjemme uten tvil.... Å jeg tjener bare en liten del av det han tjener, så lønner seg ikke. Mitt studie går ikke å tilrettelegge, så MÅ ta et år fri. Jeg får engangsstønad og penger fra lånekassen i 44 uker....
Mannen min får MYE tid m barnet, han er mer hjemme enn på jobb i året uansett :-P så her har d ikke noe å si på kvalitets tid m barnet....

Vi har bare ikke visst hvordan reglene var... Alt løser seg :) økonomien er bra, så skal ikke klage :)

Skal bli koz med baby tid et år :)

Grunnlønna og mnd lønna er forskjellig... Han taper en del på å sitte hjemme uten tvil.... Å jeg tjener bare en liten del av det han tjener, så lønner seg ikke. Mitt studie går ikke å tilrettelegge, så MÅ ta et år fri. Jeg får engangsstønad og penger fra lånekassen i 44 uker....
Mannen min får MYE tid m barnet, han er mer hjemme enn på jobb i året uansett :p så her har d ikke noe å si på kvalitets tid m barnet....

Vi har bare ikke visst hvordan reglene var... Alt løser seg :) økonomien er bra, så skal ikke klage :)

Skal bli koz med baby tid et år :)
44 uker er ganske bra da. Med foreldrepenger får du jo "bare" 35 uker til mor + 14 uker til far. Jeg synes det er altfor lite, så jeg kommer til å gå hjemme etter det.

Back
Topp