Nav

Hilde89

Forelsket i forumet
Får vi noe svar på permisjons papirene? Noe velkommen til nav eller noe?:p eller går ting bare automatisk?Jeg sendte inn papirene i uke 27/28 er nå uke 34 så er jo ikke så lenge siden, men lurer jo litt fordiom:)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Pleier å få en bekreftelse om at papirene er mottatt og hvor lang behandlingstid det er.
Er leeeenge siden jeg sendte inn papirene mine, men har ikke fått bekreftelse enda, så da tenker jeg at de går rett på godkjent/ikke godkjent :P Permisjonen min starter om to uker, er spent på om ting er i orden til da.

Har ikke fått svar denne gangen ,så etter 4 uker venting ringte jeg og da s de at alt såg helt greit ut og at den låg klar til behandling i slutten av denne mnd. Så da får jeg tro på det,.. Permisjonen begynner førstkommende tirsdag eller onsdag ,så jeg tenker at arb.giver lønner og får tilbakebetalt fra NAV .. sånn har det vært når jeg har gått sykemeldt den siste tida hvertfall.

Er 4 uker siden jeg sendte mine og jeg hørte aldri noe så jeg ringte på fredag og de hadde mottatt alle og hvertfall her i vest agder var det 6 ukers behandlingstid sa dama jeg snakka med så hvis ikke jeg hørte noe innen månedskifte så måtte jeg ringe igjen sa hun :)

Fikk brev om permisjonstart ca 1 uke etter at jeg søkte.

Søkte for ca 2 uker siden.

Man har vel krav på et eller annet svar (at de har mottat søknaden) etter to uker? Jeg har ikke fått svar ennå, jeg heller.. Kanskje ringe snart, bare en uke (+ 2 dager) til permisjon..

Søkte for 7 uker siden. Ikke fått svar, og er i uke 37 i dag.. :-/

Sendt fra mobilen.

Fikk svar på motatt søknad og at bekreftelse på foreldrepenger samme dag. Men de manglet selvfølgelig inntektsopplysning (selv om den er sendt inn samtidig), så må levere den på NAV i morra :-)

Edith: fikk svar under 2 uker etter at eg sendte inn :)

Hmm.. jeg får kanskje ta en tlf jeg også da, så er jeg hvertfall på den sikre siden;) er jo litt forskjeller her, så kanskje det kommer an på hvor i landet man holder til..

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Sniker fra september. Jeg fikk svar 10
Dager etter jeg skulle ha gått i permisjon.... Nå kom jenten min 5 uker for tidlig Så nå venter jeg på enda et nytt vedtak på bakgrunn av fødselsdato... Hun er nå 5 uker så ting tar tid. Tror det varieret fra sted til sted hvor lang tid det tar....

Fikk en nydelig liten jente 2. August. Hadde termin 4. September

Jeg fikk beskjed om at hvis alt ser bra ut så kan det ta lengre tid før man hører noe..
Jeg sendte inn for leenge siden, så ringte de å spurte. Da sa en veldig hyggelig NAV mann at siden ikke første utbetaling var før 1.november og alt så greit ut så kom jeg ikke til å høre noe før om en stund.
MEN hadde det vært noe feil eller noe så hadde jeg hørt noe. De hadde registrert den. :)

begynner å haste for meg da skjønner jeg, har ik søkt enda jeg:/
å jeg er i uke 36.....

å jeg er i uke 36.....

Mener det sto de kan utbetale 3 mnd tilbake i tid, men lurt å få sendt inn, vet jo ikke hvor lang behandlingstiden er og kjedelig å miste penger pga tiden..

å jeg er i uke 36.....
Jeg har heller ikke fått sendt inn.. Skal bort på nav i dag og snakke med dem i forbindelse med vanskelig arbeidsgiver
:mad: Over en mnd siden jeg etterlyste inntektsopplysningen som nav skal ha og hun har ennå ikke fått ut fingeren :mad:
På "mobben"

Jeg fikk et brev om behandlingstid på 8 uker. Synes det blir litt feil at de ikke vil ha søknaden tidligere enn 6 uker før permisjonstart da. Man vil jo gjerne vite at alt er i orden før man begynner. Man er faktisk avhengig av disse pengene..

Back
Topp