NAV

Plexigirl

Andre møte med forumet
Har ett spørsmål ang nav.. Jeg får meg en 2mansbolig om ikke så lenge til, og det er heldigvis før ungen kommer til verden så alt er på stell når hun kommer :) Men Når det gjelder hvitevarer så har jeg ikke det, og jeg vil si at jeg har ikke så lyst å bruke engangstødnaden på det, Kan jeg få hjelp til det av nav, noen som vet noe om dette?

Takker veldig for svar :)

Det finnes vel noe som heter etableringsstønad.
Du kan får masa deg til det meste.
Venninna mi fikk 11 000  til nye klær fordi hun hadde lagt på seg. Sikkert en del av en etableringsstønad eller noe det og, men det var iallefall grunnen til at hun oppsøkte de.
Det er ikke meningen du skal bruke engangsstønaden på hvitevarer.

Jøss, hadde nok ikke skjedd her i arendal hadde jeg spurt om penger til klær . Sikkert noen som er snillere enn andre. Men nei enganstødnaden er jo bare til ungen sånn generellt, og jeg har ikke så lyst å bruke det på hvitevarer, men jeg kan jo ikke leve uten kjøleskap eller komfyr, må jo ha mat. så viss jeg ikke får hjelp til det, så må jeg bare bruke de pengene jeg får til det. Menmen, får nok bare å vente å se hva nav sier :) Takk for svar hvertfall :) 

Husk at engangsstønaden skal ikke bare gå til barneutstyr, det skal også dekke mors livsopphold i de 3 ukene før og 6 ukene etter mor MÅ ta ut permisjon... Dvs. at om du har ordnet livsoppholdsutgifter på annet vis så vil du sannsynligvis måtte bruke av engangsstønaden til å dekke de innkjøpene du trenger også utenom baby innkjøp.... 

Nav regner en viss del av engangsstønaden til barneutstyr, resten må brukes på livsopphold eller andre  nødvendige ting

Som et tips,det blir jo gitt bort hvitevarer på Finn. Ikke det mest fancy du får der,men mye helt ok helt gratis.
Adg. nav og stønader har jeg ikke den fjerneste ide.

hvis du følger med på Finn så gis det ofte bort der
Er du sikker på at det ikke er hvitevarer i boligen? For etter de nye reglene som er nå så ska hvitevarer følge boligen hvis det ikke står spesifisert at eier tar det med seg

En kan søke nav men er ikke sikkert du får,men er bedre å ha søkt en å ikke ha søkt

Ja jeg sjekker finn.no, men vil helst ha noe nytt som varer i noen år, vet jo aldri hva enn får når det gjelder finn.no. Noen er jo heldige men andre ikke fult så heldige. Men er det ingen andre utveier så blir det jo finn.no :) 

Er da mange som får det fra NAV, så det burde du virkelig ta opp med saksbehandleren din, så får du hjelp. Den engangsstønaden er nå ikke så mye i utgangspunktet, å om du da i tilegg må begynne å kjøpe hvitevarer så blir det fort gnagert.

Back
Topp