NAV

AneJO

Betatt av forumet
Jeg trenger å vite om noen av dere har opplevd det samme og hva utfallet ble...
Min permisjon var over 1.7.2010,men jeg valgte å ha ulønnet permisjon ut 2010.Når jeg skulle fylle ut papirene så dro jeg ned til Nav og fikk et møte med ei dame der som hjalp meg å fylle ut papirene og vi pratet om hvordan permisjon jeg skulle ha og når..Pratet også om hvordan samboeren skulle gjøre det..
Og i høst så ringte min samboer ned for å få hjelp til å fylle ut sine papirer og han forklarte nøye hvordan han skulle ha det og når..Og så sendte han inn skatt og inntektsopplysninger..Og vi trodde permisjonen var i orden..
Han har hatt permisjon hver fredag siden begynnelsen av januar 2011 og skulle ha det frem til september og i tillegg 3 uker sammenhengende i sommer..Idag kommer brev om at hans søknad om pappaperm var avslått og han mister sine 10 uker..Dette pga ingen av oss har fått info om at hans søknad måtte vært sendt inn innen min betalte permisjon var over..Vi har visstnok fått et brev fra Nav om at han måtte sende inn sin søknad før min maksdato som de så fint kaller det,var over..Men ingen av saksbehandlerne har nevnt dette og heller ikke den samboeren min pratet med i høst,etter søknadsfristen hadde gått ut for flere måneder siden,pga min betalte perm var over 1.7.2010..
Min samboer er veldig lei seg siden han har kost seg masse disse fredagene og så fram til mange fler [:(] Han har skrevet en klage med nøye forklaring og håper at dette kan gå gjennom..
Dette ble langt og sikkert litt tungvindt å lese og forstå,men jeg lurer på om noen har vært borti dette og om det ordnet seg ??

Vet at vi burde satt oss ennå mer inni dette,men jeg følte vi fikk all den hjelpen vi skulle ved å ha avtalt møte med saksbehandler på Nav og vært innom der flere ganger for å få forsikret at papirene var riktig fylt ut og at vi har vært i kontakt med de over telefon..Vi gjorde en feil der,men vi mener at Nav har gjort en feil ved å ikke oppgi tillstrekkelige opplysninger også..Men det er så lett for de å bare avfeie det [:'(] 

Dette står svart på hvitt på de papirene dere fyllte ut da du søkte om permisjonspenger. Det står også på nav sine sider.

Så dessverre så tviler jeg på at dere får noe igjen for det.

Dere er ikke alene om å gjøre denne feilen.

Beklager for lite oppmuntrende svar.

Ja det står i papirene og i infoen om forskjellige permisjoner og på nettsiden..
De sikkrer seg godt mot klager, de har snyti meg for penger for feil de har gjort og som i teorien jeg skulle hatt..

men krysser fingrene for at det ordner seg.. men kan det væremulig at han tar fri på fredager for å være sammen men ungen da??

ORIGINAL: Helene Burugle

Dette står svart på hvitt på de papirene dere fyllte ut da du søkte om permisjonspenger. Det står også på nav sine sider.

Så dessverre så tviler jeg på at dere får noe igjen for det.

Dere er ikke alene om å gjøre denne feilen.

Beklager for lite oppmuntrende svar.

Jeg er desverre helt enig i det som står her.
Det er ikke alt saksbehandlerne "husker" å si og siden det står i brevet fra nav er det også opp til dere selv å følge regelverket.

Han kommer til å ta seg fri fredager for å være sammen med henne uansett for vi vil ikke ha henne 100% i barnehage før til høsten,men det er bare så surt at de maser og maser om disse fedreukene og så pga en liten misforståelse,glipp eller hva jeg skal kalle det så mister han de...Jeg følte jeg spurte og gravde om alt,og synes det er litt dårlig de ikke nevnte dette punktet som er ganske så viktig og vesentlig..Men er vel samme for de pga de har sitt på det rene og mister ikke akkurat "kunder" ved å holde på sånn..

Holdt nesten på å skje det samme med oss. Jeg spurte flere ganger om hvordan vi skulle gjøre det for sambo skulle utsette permisjonen sin. Fikk vel vite i siste liten at vi måtte søke om det før min perm var ute.

akkurat d samme skjedde med min mann.

han var dere nede fikk DE til og signerer siden han var erbeidsledig på d tidpunktet var jo de hans " arbeidsgiver" så alle papierer be ordnet av deres konsulenter. ny arbeidsgiver aksepterte at mannen min tar ut permisjon men så kom nav med avslag. gubben min ble mildt sagt forbanna s han sendte en klage hvor han sier at han ikke kjenner seg igjen i nav sine rettnings linjer som de sendte med altså deres begrunnelse til at han ikke fikk d godkjent og han understrekker at nav SELV han ført ut papiererne og andre ting han tok opp.

de ringte han ikke en uke etter brevet var sendt en gang og beklaget seg de hadde ingen ting å hold ei mot han så han fikk d godkjent.

så send klage og begrunn nøye hvorfor og hvordan og helst når'

'mannen min skrev også i klagen " tenk om gi hadde tatt ut de 10 ukene og vi som bare han en lønn(min) hva skulle vi gjort da etter deres tabbe . har dere signert meg i en felle?"

Dere har selv et ansvar for å sette dere inn i den stønaden dere søker på og lese alle papirer (både søknader og vedtak) Informasjon om dette står i både søknad og vedtak så at dere ikke har fått med dere dette er ingen andre enn deres egen feil.. Nav HAR gitt tilstrekkelig informasjon men dere har åpenbart ikke lest informasjonen dere har fått så dette må dere ta på egen kappe.. Sorry, men sånn er det... Nav regnet sikkert med at utsettelsessøknad var sendt inn når dere dukket opp for å ordne med pappapermisjonen og sa derfor ingenting...

Back
Topp