NAV

februar jente

Forelsket i forumet
Har man ikke rett på dagpenger etter 8 uker, når man ikke har hatt 3 mnd oppsigelse????? Når man har blitt enig med arbeidsgiver at man kan gå på dagen.......

Håper noen vet noe om dette

Om det er enighet om å gå, dvs man går frivillig, mener jeg man har 8 ukers karantene før man kan motta dagpenger. Om du derimot er oppsagt, firmaet har gått konkurs e.l. har du krav på dagpenger umiddelbart. (Har kun 3 dagers "karantene" hvor du ikke får noe)

Hva mente du forresten... Er det egentlig 3 mnd oppsigelsestid? Usikker på hvordan det er da isåfall... Spørre nav?

På nav er det bare surr. Ingen som sier det samme.

I arbeidskontrakten min står det at jeg har 3 mnd oppsigelse. Men jeg søkte et år til med permisjon. Men så fant vi ut at det ikke går at jeg kommer tilbake til den jobben. Så da sa jeg opp, og han sa jeg kunne slippe de 3 mnd. For jeg skulle ikke dit å jobbe uansett.

Men brevet fra nav: I følge arbeidskontrakten din har du 3 mnd oppsigelsestid  fra virkningspunktet.
For meg da virker det som de ikke har sett det at det var umiddelbar virkning.

Men jeg har også sendt med brev hvor det står at det er med umiddelbar virkning.

Off, alt blir bare rot oppi hode mitt i dag. Så sorry for at jeg skriver så dårlig[:(]

Dytter for meg selv.

Back
Topp