Nav

midnight

Glad i forumet
flere som sliter med dårlig kommunikasjon med sitt lokale nav kontor?

Her er det nav og legen!!!! Får jo ikke sykepengene mine, for de må ha bekreftelse på at jeg ikke kna jobbe, trodde sykemeldingen liksom var et tegn på det jeg! Så må de ha bekreftelse på at jeg ikke kan tilrettelegge arbeidet mitt!!!![8|]

Så ikke noe sykepenger endaa, og heller ikke noe lån - banken er natta! Så dette er en herlig måned!

ORIGINAL: SillyDilly

Her er det nav og legen!!!! Får jo ikke sykepengene mine, for de må ha bekreftelse på at jeg ikke kna jobbe, trodde sykemeldingen liksom var et tegn på det jeg! Så må de ha bekreftelse på at jeg ikke kan tilrettelegge arbeidet mitt!!!![8|]

Så ikke noe sykepenger endaa, og heller ikke noe lån - banken er natta! Så dette er en herlig måned!

Du har vært sykemeldt mer enn 8 uker? Da er det vanlig at man må ha en bekreftelse fra legen på at man ikke kan jobbe.
Min skrev bare i sykemldingen til nav om at jeg har fått beskjed fra fødselslegen om å ta det helt med ro å derfor blir sykemeldt frem til permisjon.

Dette var helt greit for Nav å de godtok det.

Du får utbetalt sykepengene dine så fort du har levert det inn..

ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: SillyDilly

Dette er jo feil.. Når det er snakk om svangerskapspenger skal jm eller lege skrive et skriv om at du ikke kan jobbe med det du gjør, så skal arbeidsgiver skrive under på om de kan tilrettelegge eller ikke.. Men når det er snakk om sykepenger er det nok med en sykemelding.. hadde nok tatt meg en tlf til nav jeg..

Ikke hvis du har vært sykemeldt i 8 uker. Da krever nav å få oppfølging av lege evt jobb. For å vite om du kan klare å komme deg i jobb eller ikke.. Min lege skrev bare årsaken til at jeg ikke kan jobbe,hva min fødselslege har sagt å aat jeg derfor ikke får lov å jobbe ut svangerskapet... Dette godtok nav hos meg.

Men de skal ha bekreftelse på ett eller annet etter 8 uker sykemld..

eg har vært sykemeldt ei stund, fekk beskjed etter to møter med nav om at overgangen fra sykepenger te permisjonpenger skulle gå smertefritt. ville ikkje merke det. eg har aldri vært vant te at nav betaler sjukepengene sida eg har det meste av min tid i helsevesenet jobba for staten. men gjekk over te kommunen rett før eg blei gravid. TABBE!

so her før påske fekk eg eit brev om at dei ikkje kunne behandle søknaden min grunnet mangel på info.. sjølv om det var dei på nav som hjalp meg å fylle ut skjemaet... ringte og fekk då beskjed om at dette brevet kunne eg sjå vekk fra, dei hadde bare ikkje tatt seg tida te å lese gjenom all infoen om meg... ingen problemer med søknaden..

men takket være denne telefonen fekk eg vete at eg kan risikere å gå to mnd uten penger fordi dei må behandle søknaden, det ville ikkje gå automatisk som nav sa... javel tenkte eg...
ka skal eg leve av te den tid, går ut i permisjon idag... jo... sosialen var svaret...

so no får eg håpe dei ordner det ellers klikker det for meg... og eg har eit tempramang for tida som gjør at eg kunne drept....

hmm dette skjønte ikke jeg... er det ikke sykepenger du skal ha?

Det er jo ikke behandlingstid på! Så lenge jobben har sendt inn alle opplysnigene på deg til Nav om lønn og skattetrekk. Å itillegg at det står i sykemeldigngen din at du ikke kan jobbe pga situasjonen din så skal jo du ha sykepenger med en gang.. ikke vente 2 mnd!!

eg har gått på sykepenger, gjekk ut i permisjon 8 april og skal då gå over te foreldrepengene..
og det er 2 mnd behandlingstid på å få det godkjent...

Back
Topp