NAV

Vårmamma

Forelsket i forumet
For et par dager siden fikk jeg brev fra NAV om at søknad var mottat og svar ville komme i løpet av en mnd. Og såå fikk jeg svar allerede i dag! Er så fornøyd. Nå har det riktignok vært mye rot når jeg skullle fylle ut søknaden og ingen hadde svar på det jeg spurte om, men nå får jeg hvertfall foreldrepenger og mannen får sine 10 uker og jeg er rett og slett veldig fornøyd [:D] Og de har regna ut hvor mye penger jeg skal ha på en måte som var veldig gunstig for meg [:)]

Så godt å få det avklart da! :D Jeg går ut i permisjon om 15 dager, men har fremdeles ikke hørt noe :S Så regner med det blir lite penger de første ukene...

Det gikk jo fort![:)] Bra ting går i orden.[:)]
Hmm..jeg fikk ikke vite summer jeg vil få utbetalt...stod det i brevet du fikk?? Stod bare første utbetalingsdato hos meg..

Fikk tre A4-sider. Stod summen ja, per uke. [:D] Men de hadde ikke fått med seg at far skal ha to uker i tillegg til fedrekvoten, så jeg får ringe dem etter påske. Jeg skal uansett ha fri til mars neste år [:)]

Oki.[:)] Skal lese litt mer på de arkene jeg fikk jeg.[8D]hehe...
Jeg har egentlig bare perm. til 27 desember, men pga. ferie så blir den forlenget med 7 uker. Så min perm. er slutt i slutten av februar.[:)]

jeg levert i feb og fikk brev i posten i mars at jeg ville få svar iløpet av 1 mnd! det er bare tull, for når jeg ringte dem så var det standar brev de sendte ut! jeg vil uansett få utbet i april! men er litt kjekt og få vite hvor mye!! alle som har søkt får utbetlt i april uansett om du ikke har fått svar! det er betryggende , MEN ! kan jeg spørre hvor mye dere får utbet??????? har også hatt myyyye trøbbel med nav ang søknaden, dem har gitt meg feil info osv osv!!!!

Jeg får ca 13700 per mnd, men det trekkes vel skatt av det. Men jeg er fornøyd, for jeg har ikke så stor stilling[:D]

javel =) hvor mye har du bet i timen? jeghar 125 kr timen + tillegg.. har en 100% stilling.

eg går ut i perm den 15 april... har fortsatt ikke fått noe svar, har ventet i 2 måneder nå, ringte de på mandag og da hadde de ikke sett på papirene en gang, hadde bare sett at riktige papirer var kommet!! Ble såå sur og irritert!!

ORIGINAL: lillebebis

Så godt å få det avklart da! :D Jeg går ut i permisjon om 15 dager, men har fremdeles ikke hørt noe :S Så regner med det blir lite penger de første ukene...

sign, bortsett fra at det bare er 11 dager til min begynner...[&:]

Sniker fra juni[:)]

Hva dere får i foreldre penger avhenger av inntekten din siste tiden og de 3 siste åra..de regner ut det som går best ut for deg... Så hva andre får i foreldre penger har ingenting å si for deg[;)]

Jeg har også fått standard brev om at jeg får svar innen en mnd.. Men de på nav sa at vi som hovedregel får det før permisjon starter... alt ettersom når man har levert søknad å hvor man bor...

Jeg leverte søknaden min i slutten av januar, og fikk brev om at behandlingstida var ca. 1mnd. Men har enda ikke fått noe svar :s Så jeg ringte forrige uke og spurte, og fikk da beskjed om at jeg ikke kom til å få noe svar på den søknaden før etter barnet er født [&:] Syntes det hørtes en smule merkelig ut? Går jo tross alt ut i permisjon 3 uker før termin... Får vel ta en tur dit over påske og høre..

en får penga på etterskudd sant? jeg går ut i permisjon 29.april og forstod det slik at første utbetalingen av foreldrepenger da blir i slutten av mai?

Heldig du. Skal i permisjon om en uke og har ikke hørt noe enda. Fikk et brev som sa de hadde mottatt søknad og etter det har det vært knyst. Heldigvis er det arbeidsgiveren min som betaler lønna mi og NAV betaler dem, så jeg får penger....men fatter ikke hva de somler sånn etter!!

Jeg får penger rett fra jobben.

Dollygirl: HAr ca 175 kroner timen og ca 50% stilling, men har jobbet mye ekstra det sisite året..

mm javel =) jeg går ut i permisjon 9 april! om 9 dager !

Back
Topp