NAV spørsmål

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Jeg hadde avtalt med arbeidsgiver å utsette deler av permisjonen til sommeren og begynte i jobb etter siste fødsel i januar. Nå viser det seg at NAV ikke fikk beskjed av arbeidsgiver og de betalte penger til arb. giver mens jeg jobbet. Jeg søkte ikke om utsettelse fordi arb. giver sa alt så greit ut.... Nå viser det seg at jeg kanskje ikke får penger i 2 mnd i sommer likevel... Både jeg og arb. giver har tydeligvis misforstått hele greia! Begynner ikke jobb igjen før september (annen arbeidsgiver). Har jeg da rett til å søke dagpenger? Har vært i jobb og permisjon siden sommeren 2013 bare.

Hva sier arbeidsgiver da? Jeg syns de burde ta ansvar for dette, når det er de som har gjort feil. Det er jo veldig urettferdig at det skal gå ut over deg!

Ja men da skylder jo jobben din deg de pengene? Du fikk vel ikke doble lønninger? Hvis du jobber og får lønn mår nav betaler permisjon penger til jobben din så blir det jo dobbelt opp. Da skal jo de betale deg tilbake de pengene. De er jo i teorien dine og ikke jobben din sine. Har samme krangelen med min jobb og det er snart 1 år siden nå. Håper de kommer med feriepengene.

Arbeidsgiver sa at alt var i orden da jeg kontaktet de for å spørre om å få begynne tidligere og ta litt av permisjonen i sommer. Jeg fikk lønn fra jobb og de fikk visst permisjonspenger for meg i 4,5 mnd uten å merke noen ting!? NAV mente det var mitt ansvar å søke om utsettelse av permisjonen før permisjonstiden løp ut, men den løp ut for 3 uker siden før jeg fikk beskjed om at jeg trengte noe vedtak om det fra NAV. Trodde jo at jobben hadde kontroll siden de sa at alt var i orden. Fikk beskjed av NAV og lønnskontoret på min jobb at NAV sannsynligvis kom til å trekke tilbake de pengene for 4,5 mnd og at jeg har mista retten på de fordi jeg søkte for sent om utsettelse :( Det blir jo litt økonomisk krise fordi har en del utgifter og ting jeg trenger i sommer, som ny bil til den jobben jeg skal ut i i høs.

Arbeidsgiver tror ikke de kommer til å trekke pengene tilbake og skulle snakke med NAV. Mente de burde forstå at det har skjedd en misforståelse. Men gjør de egentlig det? :P

Nav sa til meg at det fikk arbeidsgiver betale til meg. Og de tulla med akkurat det samme. At nav måtte kreve penger av dem og så at nav skulle betale meg igjen. Nav vil jo helst at arbeidsgiver gjør det siden de allerede har pengene. Så de kommer ikke langt med det. Men pengene miste du jo ikke uansett. Er jo arbeidsgiver som har pengene dine og må betale dem tilbake til deg. Det jar du krav på siden det er de som har mottatt penger fra nav og ikke gitt de videre til deg.

Er veldig uklart hvilken rettigheter jeg har, får så mange forskjellige beskjeder. Hun ene på NAV sa at jeg måtte kreve erstatning fra arbeidsgiver siden de hadde lovet meg permisjonen, men virket som at de ville trekke tilbake alle de pengene arbeidsgiver fikk fra NAV mens jeg jobbet.... Så blir ikke helt klok på det.

Så står det jo på NAV siden at hvis man ikke melder i fra om at man skal i jobb eller vil utsette permisjon innen den datoen permisjonen går ut så mister man retten på den støtten.

Ja men det skjedde jo en feil så trur ikke du skal lese så mye på siden dems. Uansett hvem jeg pratet med til slutt sa st arbeidsgiver måtte betale det tilbake til meg. Arbeidsgiver fikk penger mens mannen hadde permisjon og jeg hadde ulønnet permisjon/ ferie fra jobben. De pengene trakk nav fra meg så måtte arbeidsgiver betale tilbake. Jeg krangler med dem enda om å få de pengene

Mener du at arbeidsgiver skal betale deg penger som de ikke fikk refundert hos NAV? Og hvorfor får du ikke de hvis du skulle ha rett på de?

Mener du at arbeidsgiver skal betale deg penger som de ikke fikk refundert hos NAV? Og hvorfor får du ikke de hvis du skulle ha rett på de?
De har allerede fått de pengene av nav men nekter å betale meg de. De fikk de ved en feil hos nav fordi de tulla med permisjonen til mannen min. Så da når jeg gikk over til å få lønn fra nav så trakk de de pengene fra meg fordi jobben min hadde fått dem. Men jeg fikk dem av jobben og de mente det var en feil og de trakk det også. Så jobben skylder meg penger fordi de aldri skulle trekt de pengene fra meg. Litt komplisert. Men logisk for både meg og nav

Back
Topp