NAV oi, ble litt lang

Febbis

Gift med forumet
[:@][:@][:@]
JEg blir så forbanna!!!!
Situasjonen vår er litt spesiell når det kommer til foreldre penger, for jeg har jo msitet jobben min, men jeg har vært sykemeldt hele veien. Så jeg får nå sykepenger, ikke dagpenger. Jeg har fult oppabeidet rett på foreldrepenger, det har mannen og.
MEN, når det kommer til fedrekvoten, så står det at han kun har rett på den hvis mor har vært i 50% stilling eller mer i det hun gikk ut i permisjon. Jah... Har jeg det? har jeg ikke det? - Det klarer de ikke svare på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:@]
Og vi vil gjerne at far skal ta en dag i uken, for å fordele de 10 ukene over lengst mulig tid, for jeg kan ikke begynne å jobbe igjen allerede i februar/mars neste år. Vi får jo ikke bhg plass før i august, og jeg kan ikke søke jobb for 10 uker[>:] Dette skjønner heller ikke NAV [:@][:@][:@] Graderte foreldrepenger gjør visst hele arb/sykemeldings situasjonen min enda mer innviklet[>:]
Ja, da må du gå på dagpenger da, kom det fra dumma i skranken!!! Men det har jeg jo ikke krav på, jeg har jo ikke barnepass!!!

Jeg har ringt, jeg har prøvd å bestille en time hos saksbehandler, jeg har ringt enda mer. Og jeg reiste til slutt ned dit. *Jeg ble lovet at noen skulle ringe meg opp, men det har ikke skjedd. Så jeg purret igjen igår, har ikke hørt noe enda idag!!

Det er på nippet før det klikker for meg! Og da blir det ikke mye hyggelig! De skal faktisk få beskjed om at DE nå er ansvarlige for at jeg får utbetaling til riktig tid når det kommer til disse foreldrepengene[:@][:@]

kjenner hode koker når jeg leste det.
Er ikke så fornøyd med de selv. for de viste ikke om jeg hadde rett til Engangstønad eller foreldre penger når jeg har gått på Dagpenger siden sommeren, og før det var jeg ett år i militæret.
Søkte på mange jobber selv mens jeg gikk på dagpenger men ingen svar å få, med unntak av 1. Men de kunne ikke ta meg inn.
Ment fant jo tilsutt ut at jeg kunne få foreldrepenger på egenhånd og noen timer med telefon til Nav forvaltning.
Og da jeg sa jeg hadde snakket med de til Nav lokalt, skulle de ha navnet til han som jobbet i forvaltningen.
[:'(]
Fikk heller aldri time til Rådgivning. For de lurte på hvorfor jeg skulle ha det.

jeg hadde 50% stillig i jobben min, men hadde bare kotrakt ut januar, men har vært sykeldt fra starten av januar så jeg har krav på foreldrepenger..
å siden jeg motar sykepenger så teller det på lik linje som vanlig lønn.. alså har far rett på fedrekvote!

alså så lenge du hadde over 50% i den jobben du hadde, har far far rett på perm!

* hvertfall det jeg har fått beskjed om *

Hvilken stillingsprosent er du sykmeldt fra da? Er du sykmeldt fra en 50% stilling eller større så har jo far rett til fedrekvote.

Og om far har tjent seg opp retten til foreldrepenger, så skal det ikke være noe problem met at han tar ut fedrekvote med en dag i uken. For det eneste nav trenger å gjøre da, er å redusere din utbetaling med 20%. Det er ikke noe krav til aktivitet hos mor, så lenge det er fedrekvoten som blir tatt ut.

skjønner godt at du er frustrert.....  har problemer med de selv, har nettopp prøvd å få tak i forvaltningen, men kjerringen sa at linjen ikke virket, jeg måtte ringe opp igjen [&:]  har enda ikke fått sykepenger:(  å  nav skal betale meg fra den 17. februar. kjenner jeg er på nippet til å klikke selv her........  at ikke nav kan få system på tingene! kor e regjeringen henne??? påstår at de jobber med saken, men syns no det har tatt evig lang tid da [&:]

Back
Topp