Nav og søknadsjungelen

Smooshkin

Glad i forumet
Driver no å skal fylle ut skjema om foreldrepenger til meg.. Og da må man jo legge ved inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Skal eg da gå til lønningskontoret på kommunehuset å be dei fylle ut eit for meg? (jobber i kommunal bhg).. Og må pappan sende inn sine søknader på fedrekvote/foreldrepeng og gradert uttak nå, eller kan man vente med det til det nærmer seg pappa permen?

du kan sikkert få hjelp av lønningskontoret, til meg sist gjorde jobben det for meg.
sist så leverte vi inn søknad til far også samtidig men fikk beskjed om at han måtte søke på nytt en mnd før jeg skulle i jobb, om det er forandret eller forskjell til kommune vet jeg ikke. du kan ringe nav å høre så er du sikker:)

Skjønner ikke en dritt av det søknadsgreien jeg heller. Skal innom nav kontoret til uka og få litt hjelp! Om det er mulig å få no hjelp der da ;)

Det er lønningskontoret på jobben som skal fylle ut inntektsskjemaet, ja. Det er også de som regner ut hva du skal ha i "lønn" hver mnd. Pappaen må sende inn sine skjemaer etter at du har født.

Tror far må søke på eget skjema, ja. Og hvis han skal ha gradert uttak må an også spesifisere det også, tror jeg.

Back
Topp