Nav og sånt

Sykjerringafranord

Andre møte med forumet
Hvordan er det å ta noen vakter i permisjonstida? Må holde seg under en grense eller noen som vet hvordan det funker? Og om jeg er sykemeldt som lærer, kan jeg ta noen ekstravakter i helsesektoren? Sier ikke at jeg skal det, bare lurer på regler :)
 
Hvordan er det å ta noen vakter i permisjonstida? Må holde seg under en grense eller noen som vet hvordan det funker? Og om jeg er sykemeldt som lærer, kan jeg ta noen ekstravakter i helsesektoren? Sier ikke at jeg skal det, bare lurer på regler :)
I permisjon må det søkes om om søknaden kan endres hele veien, som sykmeldt kan man jobbe i annen jobb som sykmeldt men viktig å skille mellom hvorfor man er sykmeldt
 
Hvordan er det å ta noen vakter i permisjonstida? Må holde seg under en grense eller noen som vet hvordan det funker? Og om jeg er sykemeldt som lærer, kan jeg ta noen ekstravakter i helsesektoren? Sier ikke at jeg skal det, bare lurer på regler :)
Såvidt jeg vet, om du er i 100% stilling som lærer kan det være det står noe i kontrakten om å jobbe andre steder, har du fast jobb i helsesektoren og som lærer kan du jobbe et av stedene om helsa tilsier at du kan jobbe på et sted men ikke et annet. Ang permisjon må du søke om gradert permisjon, så det blir vanskelig å jobbe sporadisk. Også må arbeidsgiver godkjenne plan for gradert permisjon. (Av erfaring)
 
Dersom du er sykmeldt fra en stilling og begynner å jobbe delvis (ekstravakter) hos en annen jobb du ikke hadde på sykmeldingstidspunktet, vil sykepengene dine reduseres etter hvor mye du jobber i den nye jobben. Betaler arbeidsgiver lønn under sykmeldingen, vil de få tilsvarende mindre i refusjon.
 
Back
Topp